اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۱۷ فیلم جشنواره فجر، امسال در استان فارس اکران خواهد شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: امسال ۱۷ فیلم جشنواره فجر در ۲ بخش نگاه نو و سودای سیمرغ در یک سالن از سینما هنر شهر آفتاب، سینما شیراز و مجموعه هنری تالار حافظ اکران خواهد شد.

۱۷ فیلم جشنواره فجر، امسال در استان فارس اکران خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا قانعی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص بخش فیلم فجر سخن گفت و اظهار داشت: امسال ۱۷ فیلم جشنواره را در دو بخش نگاه نو و سودای سیمرغ در یک سالن سینما هنر شهر آفتاب،  سینما شیراز و مجموعه هنری تالار حافظ اکران خواهیم داشت. 

او اسامی فیلم ها را اعلام کرد و گفت: ۱۷ فیلم با نام‌های، آغوش باز، صبح اعدام،شهسوار، نبودنت،مجنون، آپاراتچی، بهشت تبهکاران، شکار حلزون، قلب رقه، آسمان غرب، رویا شهر( پویانمایی)، پرویز خان، شمشیر و اندوه( پویانمایی)، باغ کیانوش، احمد،ظاهر و تابستان همان سال اکران خواهیم شد. 


جدول فیلم های جشنواره فجر در استان فارس

قانعی درخصوص قیمت بلیت ها سخن گفت و افزود: قیمت بلیط ها در سینما هنر شهر آفتاب و سالن حافظ ۶۰ هزار تومان و در سینما شیراز ۳۵ هزار تومان خواهد بود.

محمود کریمی، دبیر شانزدهیمن جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان فارس هم درخصوص این جشنواره سخن گفت و بیان کرد: ما در این دوره مسابقه آثار دریافتی را در سه نگارخانه، تارو پود و دو طبقه از مرکز اسناد به صورت تخصصی به اجرا درآوردیم. 

هنرهای تجسمی جشنواره فجر 

او ادامه داد: در نگارخانه تار و پود آثار خوشنویسی، گل و مرغ و تذهیب به صورت مجزا و تخصصی با حضور اساتید گرانقدر از جمله قاسم احسن، به نمایش گذاشته شد. 

او در خصوص آثار به اجرا درآمده در ساختمان اسناد گفت: در ساختمان اسناد ۸۰ اثر در رشته‌های گرافیکی کاریکاتور و غیره را به نمایش گذاشتیم.

او افزود: همچنین در طبقه اول ساختمان اسناد، نگارخانه دیجیتال، ازبین بیش از ۱۰۰ اثر دریافتی ۳۲ اثر رشته عکاسی را به اجرا درآوردیم، در این دوره از جشنواره به علت حفظ کیفیت آثار آنها را به صورت دیجیتال به نمایش گذاشتیم. 

وی اضافه کرد: این نمایشگاه‌ها در تاریخ ۱۰ بهمن افتتاح شده و تا چهارشنبه ۱۹ بهمن از ساعت ۱۴ تا ۱۹ برقرار است، از علاقه‌مندان دعوت می‌شود تا از این نمایشگاه بازدید کنند. 

جشنواره موسیقی فجر استان فارس 

سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس ضمن بیان اینکه جشنواره موسیقی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های جشنواره فجر است در خصوص آن در استان فارس گفت: امسال میزبان نوزدهمین دوره از جشنواره موسیقی فجر در استان فارس خواهیم بود. 

او ادامه داد: امسال در استان فارس به دلیل تنوع قومیتی و تنوع تولیدات، بیش از ظرفیت اعلام شده آثار دریافت کردیم اما در نهایت ۱۲ اثر را در ۴ بخش پذیرش کردیم و به اجرا خواهیم درآورد. 

وی اضافه کرد: زمان برگزاری جشنواره موسیقی از ۲۴ تا ۲۷ بهمن در سه سالن حافظ احسان و دستغیب خواهد بود، از علاقه‌مندان این حوزه دعوت می‌کنیم تا با شرکت در این اجراها از گروه‌های استانی حمایت کنند.

پایان پیام/خ/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول