اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۶۲ شعبه دادگستری خراسان رضوی به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌کند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خراسان رضوی گفت: شعبه‌های ویژه رسیدگی به جرائم انتخابات و کمیته فضای مجازی در مراکز استان تشکیل شده است و در کل استان ۶٢ شعبه ویژه به جرائم و تخلفات انتخاباتی رسیدگی می کند‌.

۶۲ شعبه دادگستری خراسان رضوی به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدامیر مرتضوی، در نشست خبری ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی که امروز ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصحاب رسانه حمایت از اقدامات دادگستری است.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات در دادگستری خراسان رضوی ابراز کرد: در سال ١٣٩٢ به استناد ماده ۶٨ قانون انتخابات ریاست جمهوری طرحی به قوه قضائیه ارائه شد که ستاد‌های پیشگیری، رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی را تشکیل دهیم. 

مرتضوی با اشاره به اینکه تبلیغات موضوع مهمی در انتخابات است، افزود: در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فصل ۶ را به تبلیغات اختصاص داده‌ایم که به صورت مفصل مصادیق تبلیغات مشخص شده است. رفتار‌هایی که در فضای عمومی جرم است در فضای مجازی نیز جرم محسوب می‌شود و قابل رسیدگی است که در قانون موارد لازم پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی شده است.

وی ادامه داد: در فصلی از قانون انتخابات در مورد جرائم و مجازات صحبت شده و برای تبلیغات و رفتار‌های مجرمانه غیر از تبلیغات مجازات تعریف شده است. ابعاد تبلیغات به صورت کامل مشخص شده است. 

۶۲ شعبه ویژه به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌‌کند 

مرتضوی ابراز کرد: شعبه‌های ویژه رسیدگی به جرائم انتخابات و کمیته فضای مجازی در مراکز استان تشکیل شده است و در کل استان ۶٢ شعبه ویژه به جرائم و تخلفات انتخاباتی رسیدگی می کند، از این تعداد ٢۵ شعبه در شهرستان، دادگستری‌ها، دادسرا‌ها و ١٢ شعبه در حوزه بخش قرار دارند. 

وی خاطر نشان کرد: ١١٣ نفر از همکاران در هیئت‌های اجرایی و نظارت در شورای نگهبان بنا به پیش‌بینی قانون مسئولیت دارند و  کمیته حقوقی در انتخابات تشکیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خراسان رضوی با اشاره به اینکه اخلاق‌محوری و قانون‌مداری در انتخابات بسیار مهم است، افزود: قانون مجموعه‌ای از باید‌ها و نباید‌هاست که باید همه به‌ویژه نمایند‌ها و نامزد‌ها رعایت کنند.

مرتضوی با خاطر نشان کردن اینکه مشارکت حداکثری با افزایش رضایتمندی مردم حاصل می شود، خاطر نشان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار حائز اهمیت است، مشارکت واقعی یعنی حس امید و نشاط و شادابی را در مردم تقویت کنیم و این امر با افزایش رضایتمندی مردم انجام می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول