اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۱۰ میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی هستند

معاون توسعه بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه دو میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار در کشور تحت پوشش این بیمه هستند، گفت: این بیمه جمعیتی معادل ۱۰ میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد.

۱۰ میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز همایش کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گیلان با حضور سجاد طاهری معاون توسعه بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد. 

۱۰ میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی هستند 

سجاد طاهری معاون توسعه بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور نیز در این همایش با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام را صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر دانست و اظهار کرد: این صندوق در کنار سه صندوق تأمین اجتماعی، بازنشستگی و نیروهای مسلح به جهت گسترش عدالت، مساوات و ارائه خدمت به مردم شکل‌گرفته است. 

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از نیازهای روستاییان و کشاورزان با راه‌اندازی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان تأمین‌شده، افزود: دولت ۷۰ درصد حق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر را پرداخت می‌کند و در دولت کنونی این قشر پرتلاش به جهت نقش‌آفرینی در تولید و توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است. 

معاون توسعه بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه دو میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار در کشور تحت پوشش این بیمه هستند، گفت: این بیمه جمعیتی معادل ۱۰ میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد. 

طاهری با بیان اینکه ۱۰۴ هزار نفر در گیلان مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر هستند، افزود: سال گذشته هفت هزار میلیارد تومان به افراد تحت پوشش صندوق پرداخت شده است. 

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام بیمه‌ای توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: تحت پوشش قرار دادن افراد بیشتری از جمعیت روستایی، عشایر و کشاورزان زیرپوشش نظام بیمه اجتماعی یک تکلیف است. 

معاون توسعه بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور توسعه پوشش بیمه‌ای این صندوق را فراتر از تکلیف قانونی برشمرد و گفت: همه باید با جهاد تبیین در جهت معرفی صندوق و خدمات آن به جامعه بزرگ روستاییان، عشایر و کشاورزان اقدام کنیم. 

طاهری به موضوع پراهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: تلاش برای مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو بدون طرفداری و جانب‌داری از اشخاص، یکی از تکالیف و وظایف مورد انتظار از کارگزاری‌ها و نمایندگان صندوق است. 

وی با اشاره به عضویت بیش از ۷۰۰ هزار نفر روستایی، کشاورز و عشایر در دولت سیزدهم در صندوق بیمه اجتماعی، گفت: این میزان عملکرد بیانگر ۶۳ درصد برابری عملکرد دولت یازده و دوازده و ۵۴ درصد عملکرد دولت نهم و دهم بوده است. 

۱۰۷ هزار گیلانی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان 

یزدان شعبانی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به سیمای بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، اظهار کرد: جامعه هدف صندوق در گیلان ۴۰۷ هزار روستایی و عشایر است که تاکنون ۱۰۷ هزار نفر تحت پوشش هستند. 

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا جمعیت بیشتری از جامعه روستائیان، عشایر و کشاورزان را تحت پوشش بیمه اجتماعی دربیاوریم، افزود: از این تعداد، ۷۰۰۰ خانوار مستمری‌بگیر در بخش‌های فوت، بازنشستگی و ازکارافتادگی هستند. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گیلان با اشاره به آینده روشن صندوق بیمه کشاورزان، گفت: به دنبال تأمین رفاه و معیشت و آینده قشر نجیب و مولد کشاورز، روستایی و عشایر هستیم. 

شعبانی از پایداری این صندوق خبر داد و گفت: این صندوق با اقدامات علمی و مدیریتی مسؤولان رده‌بالای خود تأمین‌کننده خدمات شایسته به بیش از دو دهه آینده خواهد بود. 

افزایش سطح رفاه کشاورزان و روستائیان با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی 

علی پناه، معاون امور تعاونی‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان نیز در این همایش با اشاره به ارتباط خوب شورای تعاون در استان گیلان، اظهار کرد: با تلاش و هم‌افزایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر، سطح رفاه مردم افزایش‌یافته است. 

گفتنی است در پایان این نشست از کارگزاران موفق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تقدیر و تجلیل شد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول