اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اعزام دانش‌آموزان کوهبنانی به اردوی راهیان‌نور

تعدادی از دانش‌آموزان پسر شهرستان کوهبنان در قالب کاروان راهیان‌نور به مدت ۵ روز به مناطق عملیاتی اهواز، شلمچه، طلاییه، اروندکنار و هویزه اعزام شدند.

اعزام دانش‌آموزان کوهبنانی به اردوی راهیان‌نور

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، تعدادی از دانش‌آموزان پسر شهرستان کوهبنان در قالب کاروان راهیان‌نور به مدت ۵ روز به مناطق عملیاتی اهواز، شلمچه، طلاییه، اروندکنار و هویزه اعزام شدند.

امام جمعه کوهبنان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: اردوی راهیان‌نور یک سفر معنوی و پر خیر و برکت است چون در این سفر، شما به سرزمینی پا می‌گذارید که در دوران دفاع‌مقدس، رزمندگان در برابر متجاوزین جانانه ایستادند و خونشان بر زمین ریخته شد.

وی ابراز داشت: در جبهه، رزمندگان با پیشانی‌بند یا حسین(ع) و یا فاطمه‌الزهرا(س) با دشمنان جنگیدند و به شهادت رسیدند، در حقیقت مناطق عملیاتی، یک دانشگاه تغییر و تحول و آدم‌سازی است تا انسان ذات واقعی خود را بشناسد.

حجت‌الاسلام حسن ایزدی افزود: مقام معظم رهبری برای جوانان و نوجوانان ارزش خاصی قائل هستند، جا دارد شما جوانان از خاطرات رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس در این سفر معنوی ۵ روزه بهره ببرید و در بازگشت خاطرات و برداشت خود را به دوستانتان اعلام کنید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان نیز در ادامه گفت: شهدا زنده‌اند اگر توسل به آنان پیدا کنیم دست ما را می‌گیرند سعی کنید بار معنوی خود را در این سفر بیفزاید.

روح الله ابراهیمی خطاب به دانش‌آموزان افزود: سعی کنید در این سفر معنوی خاطرات خود را ثبت کنید و در جای جای مناطق عملیاتی به یاد سردار دلها باشید چرا که وجب به وجب مناطق عملیاتی را سردار شهید سلیمانی با مدد جستن از بی بی دو عالم طی می‌کرد و با توسل و تمسک به اهل‌بیت(ع) با متجاوزین می‌جنگید.

کوهبنان ۶۰ دانش‌آموز شهید در دوران دفاع مقدس دارد

رئیس آموزش و پرورش کوهبنان نیز در مراسم بدرقه دانش‌آموزان کوهبنانی اظهار داشت: جا دارد دانش‌آموزان در طول این سفر معنوی یک شهید را به‌عنوان دوست و رفیق خود انتخاب کنند و به او قول بدهند که همواره راهش را ادامه خواهند داد.

احمد معصومی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس تعدادی از دانش‌آموزان کوهبنانی در کنار سایر رزمندگان به دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب مبادرت کردند که بعضا با دست بردن در شناسنامه‌های خود به جبهه‌ها اعزام شدند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس حدود ۶۰ نفر از دانش‌آموزان کوهبنان در راه عزت و اقتدار ایران اسلامی به شهادت رسیدند.

پایان پیام / ۸۰۰۱۲ / ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول