اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

لزوم ساماندهی سریع بایگانی‌های راکد ادارات دولتی در استان یزد

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با بیان این‌که تمام ادارات باید نسبت به انتصاب رابط اسناد برای ساماندهی صحیح اسناد و مدارک دولتی اداره خود اقدام کنند، گفت: ساماندهی سریع بایگانی‌های راکد ادارات دولتی در اولویت اجرایی مدیران دستگاه‌ها قرار گیرد.

لزوم ساماندهی سریع بایگانی‌های راکد ادارات دولتی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از مروست، سعید زارع، در جریان سفر به این شهرستان با حضور در گردهمایی رابطین اسناد ملی در ادارات دولتی مروست، اظهار کرد: امروز عدم اهمیت به مقوله مستندسازی و هویت و در مجموع بی توجهی به کارکرد، ماموریت‌های و وظایف سازمان اسناد و کتابخانه ملی باعث شده تا شاهد گمراهی برخی جوانان و نفوذ دشمنان بر ذهن و تفکر فرزندان ایران اسلامی باشیم.

وی عدم اطلاع جوانان از دستاوردهای انقلاب اسلامی نشان دهنده آن است که ما نتوانستیم هویت، اصالت و گذشته پر افتخار خود را به جامعه ارائه دهیم و اینجاست که دشمن هم از این عدم آگاهی سوء استفاده می‌کند.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد گفت: امروز شاهدیم که مثلاً سابقه تاریخی قلعه‌های شهرستان مروست که به دوران قبل از اسلام بر می‌گردد، هیچ سند قابل دفاعی ندارند و سهم این شهرستان از نظر اسناد و مدارک تاریخی در آرشیو ملی استان فقط 500 برگ سند است.

زارع با بیان این‌که لازم است تمام ادارات تکلیف بایگانی‌های راکد خود مشخص کنند، تصریح کرد: علاوه بر تعیین و تکلیف بایگانی ادارات، دستگاه‌های متولی در شهرستان‌ها نظیر شهرداری و فرمانداری نیز باید بین مردم اعتمادسازی و فرهنگ سازی لازم را برای اهداء اسناد به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان داشته باشند.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد خاطرنشان کرد: امروز در تمام کشورهای دنیا میزان ارزش‌گذاری به مقوله آرشیو ملی یکی از شاخص‌های مهم فرهیختگی و بصیرت در هر کشور است و لذا انتظار داریم تا ساماندهی صحیح اسناد و مدارک دولتی، انتصاب رابطین اسناد در تمام دستگاه‌های شهرستان، رعایت استانداردهای لازم در بایگانی‌های ادارات و پیشگیری از خروج غیر مجاز اسناد و مدارک از بایگانی‌های سازمان‌های دولتی در دستور کار تمام ادارات قرار گیرد.

 محمد علی توانگر مروستی، مهاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مروست نیز در این گردهمایی، با اشاره به اهمیت مستندسازی اسناد دولتی، اظهار کرد: اسناد و مدارک تاریخی هویت، اصالت و شناسنامه‌ی فرد، جامعه و کشور است که باید حفظ و حراست شود.

وی افزود: اگر تا امروز نسبت به مقوله مستندسازی اسناد و مدارک هویتی و به خصوص  تحقق کامل قوانین مدیریت اسناد و هماهنگی و همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان غافل بودیم لازم است تا از امروز کلیه ادارات استان در این خصوص با این سازمان ارتباط مستمری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان مروست گفت: لازم است تا کلیه بایگانی‌های ادارات از نظر سطح استاندارد سازی محیطی از جمله رطوبت و دما کلیه بخشنامه های ابلاغی از سوی سازمان  اسناد و کتابخانه ملی را رعایت نموده و من بعد بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم از این سازمان حتی یک برگ از اسناد از ادارات خارج نشود.

توانگر در پایان با عنایت به این‌که یکی از تکالیف مهم ادارات شهرستان مروست این است که کلیه روسای ادارات رابط اسناد خود را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان معرفی کنند، خاطرنشان کرد: قرار است پس از برگزاری این گردهمایی شورای راهبردی مدیریت اسناد شهرستان مروست به منظور عملیاتی نمودن مصوبات گردهمایی به صورت منظم تشکیل و لازم است تا روسای همه ادارات عضو این جلسه باشند.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول