اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افتتاح ۱۳ طرح اقتصادی با اشتغال ۵۹۳ نفری در دهه فجر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: ۱۳ افتتاحیه طرح واحدهای صنعتی در شهرستان‌های استان با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان و اشتغال ۵۹۳ نفر در دهه فجر سال جاری انجام می‌شود.

افتتاح ۱۳ طرح اقتصادی با اشتغال ۵۹۳ نفری در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قبل از انقلاب ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان در بخش کشاورزی یا گردشگری بوده، اما بعد از انقلاب شاهد ایجاد ۴۰ شهرک‌های صنعتی و ایجاد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در مازندران بودیم.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ هزار مجوز صنفی صادر شد و حدود ۶۰۵ اتحادیه صنفی با ۲۲ اتاق اصناف تامین و توزیع خدمات را برعهده دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه اشتغال بالای ۸۰ هزار نفر در استان قابل توجه است، اضافه کرد: ۵۰۰ هزار نفر در اتحادیه صنفی اشتغال دارند.

کهنسال با اشاره به صدور مجوزهای مختلف در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و فرآوری، بیان کرد: همچنین مجوزهای پایانه‌های صادراتی مثل گل و گیاه، میوه، مرکبات و برنج نیز صادر شد.

وی در ارتباط با افتتاح پروژه‌ها طی دهه فجر، گفت: ۱۳ افتتاحیه طرح‌های واحدهای صنعتی در شهرستان‌های بابل، گلوگاه، نور، سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابلسر، ساری ، جویبار و رامسر با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان و اشتغال ۵۹۳ نفر در دهه فجر سال جاری انجام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه ۲۱۴ واحد راکد احیا و راه‌اندازی شد، اظهار کرد: ۳۰۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته در دریافت حقوق دریافتی در معادن رشد داشتیم.

کهنسال یادآور شد: با صدور یک‌هزار و ۹۹۳ فقره جواز تأسیس، ۷۲۶ فقره واحد تولیدی را در شهرک صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان، اشتغال ۱۷ هزار و ۹۵۳ نفر محقق شد.

وی با اشاره به رشد و تحقق ۵.۸۹ درصدی در حوزه صنعت،۳.۲۷ درصدی در حوزه معدن و ۶ درصدی در حوزه خدمات و تجارت بازرگانی، افزود: موضوع دیگر بروزرسانی شناسه واحدهای صنعتی بوده که بیش از ۷۰۰ مورد انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: میزان صادرات غیرنفتی از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۷۹۰ میلیون دلار به میزان ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تن بوده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول