اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

اعطای علامت تجاری به مشاغل خانوادگی

سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت گفت: در راستای رونق اقتصادی کشور و افزایش فعالیت­‌های تولیدی و خدماتی، به مشاغل خانگی دارای مجوز پشتیبان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علامت تجاری اعطا می‌شود.

اعطای علامت تجاری به مشاغل خانوادگی

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس، سیامک اسلامی، سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، خطاب به متقاضیان حقیقی و حقوقی علامت تجاری گفت: مطابق بند ۵ ماده ۱۱۱ آیین ­نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرح­های صنعتی و علائم تجاری مصوب سال ۱۳۸۷، از متقاضیان حقیقی و حقوقی علامت تجاری، درخواست می‌شود مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط را ارائه تا علامت تجاری به فعالان واقعی کسب و کار، تعلق گیرد و زمینه تمایز محصولات و خدمات آنان فراهم شود.

وی افزود: با توجه به لزوم حمایت از مشاغل خانگی و در راستای پیگیری و برگزاری جلسات مشترک اداره ثبت علائم تجاری و ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی بنا شد، درخواست­­ متقاضیان مشاغل خانگی دارای مجوز پشتیبان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسط اداره ثبت علائم تجاری بررسی و در صورت انطباق با قوانین و مقررات ملی و بین ­المللی، ثبت رسمی علامت انجام شود.

سیامک اسلامی عنوان کرد: مجوز‌های پشتیبان مورد پذیرش، مربوط به فعالیت‌­های "صنایع دستی، فرش دستباف، برخی شاخه­‌های هنری، پرورش گل و تولیدات گیاهی، صنایع نساجی و پوشاک و سراجی و نیز برخی شاخه­‌های صنعت و خدمات" است.

سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت افزود: بررسی مجوز‌های پشتیبان به صورت استعلام الکترونیکی برخط (وب­‌سرویس) از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می ­شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول