اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

برخورداری بیش از 130 هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی خوزستان از آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: 40 پروژه آبرسانی شهری و روستایی در این استان با هزینه 5 هزار و 588 میلیارد ریال همزمان با «دهه فجر» امسال افتتاح می‌شود که به واسطه آن‌ها ۱۳۰ هزار نفر از نعمت آب برخوردار می‌شوند.

برخورداری بیش از 130 هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی خوزستان از آب

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، صابر علیدادی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 130 هزار و 450 نفر از افتتاح این طرح ها منتفع می‌شوند اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ها در مجموع 5  هزار و 588 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی  شرکت آب و فاضلاب خوزستان سرمایه گذاری شده است. 

وی با اشاره به اینکه بهره‌مندی روستاییان از آب شرب سالم و پایدار یکی از مهمترین فعالیت‌هایی است که از ابتدای دولت سیزدهم به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: 12 پروژه شهری در 7 شهر و 28 پروژه روستایی در 91 روستای خوزستان در آستانه چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی در استان وارد مدار بهره برداری  می شوند. 

علیدادی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده 76 هزار و 900 نفر در شهرهای آغاجاری، اهواز، الوان، اندیمشک، چم گلک، حسینیه و شوشتر از نعمت آب آشامیدنی پایدار منتفع می‌شوند، به روند توسعه زیرساخت‌ها در روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: با احداث، توسعه، بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ارتقا و بازسازی ایستگاههای پمپاژ، احداث و تجهیز چاهها 53 هزار و 550 نفر در 91 روستا شهرستانهای ایذه، باغملک، دزفول، شوش، شوشتر، کارون، کرخه و هندیجان از آب آشامیدنی پایدار بهره مند می شوند. 

وی تصریح کرد: برای بهره برداری از این پروژه ها 179 کیلومتر توسعه و بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع، احداث، ارتقاء و بازسازی تاسیسات آبرسانی و ایستگاههای پمپاژ به تعداد 9 یگان، احداث و تجهیز 9 باب چاه آب شرب و احداث و تکمیل 3 باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت کلی 4500 مترمکعب اجرایی شده است. 
 
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول