اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

برگزاری رویداد مردمی اشتغال در لرستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از برگزاری نخستین رویداد مردمی استان با هدف به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای نیروی در این استان خبر داد.

برگزاری رویداد مردمی اشتغال در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید فرهاد ناصری‌نیا ظهر امروز در حاشیه جلسه با معاونین اداره‌کل کار لرستان به خبرنگاران گفت: امروز مهمترین اولویت دولت و وزارت کار اشتغال و پایداری شغل در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز برخی از واحدهای اقتصادی استان به تامین نیروی کار ماهر و کارجویان متقاضی کار، برگزاری رویداد مردمی اشتغال می‌تواند با تمرکز بر تمامی حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی و به خصوص در حوزه دانش بنیان و فناور و ارتباط مستقیم متقاضیان نتیجه مطلوبی برای ایجاد شغل داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه رویداد مردمی اشتغال استان، فرصت مناسبی است تا کارفرمایان واحدهای اقتصادی در فضای مناسب نیازها و فرصت‌های شغلی خود را ارائه دهند، افزود: در این رویداد با توجه به هماهنگی‌ها و همکاری صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی مرتبط، کارجویان و کارفرمایان و شناسایی فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی با همکاری دانشگاه علمی کاربردی و کاریابی های غیردولتی استان ارتباط مستقیمی برای معرفی متقاضیان اشتغال و نیروی کار انجام خواهد شد.

ناصری‌نیا بیان داشت: رویداد مردمی اشتغال روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه در دانشگاه علمی کاربردی استان برگزار و از عموم کارفرمایان، کارجویان و مؤسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی استان درخواست می‌شود تا در این رویداد مردمی ضمن شناسایی نیروی کار مورد نیاز و فرصت‌های شغلی مورد نظرشان مشارکت نمایند.

وی به اهداف برگزاری رویداد مردمی اشتغال استان لرستان اشاره و تصریح کرد: برقراری ارتباط بدون واسطه کارفرمایان و جویندگان کار، کاهش زمان و هزینه‌های جستجوی شغل، تأمین مستقیم نیروی کار موردنیاز کارفرمایان واحد‌های تولیدی، راهنمایی و مشاوره شغلی با کارفرمایان و جویندگان کار، بکارگیری مستقیم جویندگان کار فاقد شغل از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، مهمترین دغدغه مردم استان را اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت: برای رفع مشکل بیکاری در لرستان اقدامی خوبی در دولت سیزدهم صورت گرفته و لازم است همه ارگان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مردم در این خصوص همکاری و تلاش کنند تا افراد جویای کار بتوانند در سطح منطقه و استان خود مشغول بکار شوند.

ناصری‌نیا بر لزوم ارتباط دانشگاه‌ها با بازار کار تاکید کرد و افزود: برای فعالیت در برخی واحدهای اقتصادی استان نیاز به مهارت‌های فنیبوده و نیاز است متقاضیان کار در این واحدها برای فراگیری مهارت به اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مراجعه و مهارت‌های لازم را با توجه به شرایط واحدهای تولیدی و صنعتی استان کسب کنند و با سهولت به بازار کار ورود پیدا کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول