اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

موضوع جذب دانشجویان بین‌الملل یکی از اولویت‌های اساسی برای دست‌یابی به مرجعیت علمی است

مدیرکل امور دانشجویان بین‌الملل در نشست معاونان دانشجویی گفت: موضوع جذب دانشجویان بین‌الملل یکی از اولویت‌های اساسی آموزش عالی کشور برای دست‌یابی به مرجعیت علمی است

موضوع جذب دانشجویان بین‌الملل یکی از اولویت‌های اساسی برای دست‌یابی به مرجعیت علمی است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم به نقل از سازمان امور دانشجویان، جعفر رازقی مدیرکل امور دانشجویان بین‌الملل در نشست معاونان دانشجویی در کرمان در باره نقش دانشجویان بین‌الملل و نقش و جایگاه جذب آنها در توسعه و افزایش کیفی دیپلماسی علمی مباحثی را مطرح کرد.

وی گفت: در بخش آموزش عالی کشورهای جهان، به بحث جذب دانشجویان بین‌الملل نگاه ویژه‌ای وجود دارد و اهداف خاصی نیز در این باره مد نظر است که از این قبیل می‌توان به بحث توسعه فرهنگی، افزایش کیفیت آموزش عالی، بحث تبادلات دانشجویی که می‌تواند در اقتصاد تاثیرگذار باشد و بحث ارتباطات علمی بین کشورها، اشاره کرد.

رازقی افزود: بحث جذب دانشجویان بین‌الملل یکی از اولویت‌های سیاست‌های آموزش عالی کشور است و در کنار بحث جذب دانشجویان بین‌الملل این نکته بسیار مهم است که کیفیت آموزش عالی حفظ شود و بدین منظور بحث آموزش زبان فارسی قبل از شروع تحصیل دانشجویان مهم است.

مدیرکل امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان بیان کرد: در کنار بحث کیفیت آموزش، بحث فرهنگی وجود دارد که برای معرفی فرهنگ اصیل و غنی اسلامی- ایرانی باید صورت گیرد زیرا که دانشجویان بین‌الملل به عنوان سفیران فرهنگی کشور محسوب می‌شوند و بدین منظور برنامه‌های فرهنگی مختلفی پیش بینی و اجرا شده است که از آن جمله می‌توان به اردوهای فرهنگی، زیارتی، المپیادهای فرهنگی ورزشی و برنامه‌های دانش‌آموختگی اشاره کرد.

وی همچنین اشاره کرد: جشنواره جایزه ملی ثریا که امسال برای دومین بار اجرا می‌شود به معرفی و تقدیر دانشگاه‌ها و بخش‌های موفق در حوزه دانشجویان بین‌الملل می‌پردازد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول