اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح 45 هزار میلیارد تومان پروژه طی دهه فجر در شهرستان‌های تهران

علیرضا فخاری استاندار تهران در نشست خبری دهه فجر گفت: در یک سال گذشته ۱۰۴۴ پروژه در زمینه‌های مختلف تعریف شده که به مناسبت چهل و پنجمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی در ایام دهه مبارک فجر با اعتباری بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد تومان در شهرستان‌های استان افتتاح خواهد شد.

افتتاح 45 هزار میلیارد تومان پروژه طی دهه فجر در شهرستان‌های تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران در نشست خبری دهه فجر که صبح امروز با حضور خبرنگاران در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در یک سال گذشته ۱۰۴۴ پروژه در زمینه‌های مختلف تعریف شده که به مناسبت چهل و پنجمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی در ایام دهه مبارک فجر با اعتباری بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد تومان در شهرستان‌های استان افتتاح خواهد شد.

وی گفت: همچنین پروژه‌هایی که در حوزه‌های بهداشتی، آموزشی، مسکن و غیره برای سال مالی آینده در دستور کار قرار گرفته، با اعتباری بالغ بر ۱۹۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد. 

استاندار تهران با اشاره به احیای ۲۶۲ واحد راکد تولیدی طی یک سال گذشته، بیان کرد: از این تعداد ۲۱۰ واحد صنعتی، ۴۷ واحد کشاورزی و ۵ واحد گردشگری بوده است و ۴۹۵ واحد نیمه فعال نیز در دستور کار قرار گرفته همچنین ۱۷۰ واحد نیمه کاره بهره برداری شد.

اتباع غیرمجاز جایی در کشور ندارند

وی گفت: تعداد اتباع غیرمجاز در کشور به حدی نیست که نسبت به افرادی که مجاز هستند تاثیرات خود را بگذارد اما هر کسی که به عنوان اتباع غیرمجاز در کشور وجود دارد جایی بای ماندن نخواهد داشت. 

استاندار تهران افزود: طبق برنامه‌ای که دوستان ما برای جمع‌آوری و طرد اتباع غیرمجاز دارند به طور قاطع این کار انجام می‌شود و نظم و انضباط اجتماعی برای همه کسانی که به عنوان مهمان در کشور ما زندگی می‌کنند جز اساسی‌ترین موضوعات مورد توجه ما است.

فخاری با اشاره به کمبود آب بیان کرد: در تهران روزانه حدود ۳ میلیون متر مکعب مصرف آب داریم و با شهرستان‌ها حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب است و به دلیل کمبود بارش‌ها و کمبود منابع آبی باید مصرف آب را مدیریت و صرفه جویی کنیم.

وی افزود: بنده در مصاحبه‌ای گفتم اگر لازم باشد باید برخی استخرها تعطیل شود که رسانه‌های غربی به این نکته پرداختند که در ایران به دنبال سلامتی مردم نیستند در حالی که اگر مردم مصرف آب را مدیریت کنند سلامتی خود را به دست می‌آورند.

استفاده از آب در استخرها باید مدیریت شود

استاندار تهران ادامه داد: آبی که با هزینه زیاد تامین می‌شود و در استخرها مصرف می‌شود باید مدیریت شود، برخی می‌گویند هر ۵ ماه یکبار آب استخر تعویض می‌شود اما باید به لحاظ فنی نیز این موضوع در نظر گرفته شود.

فخاری با بیان اینکه اولویت ما مصرف آب شرب برای عام مردم است، تصریح کرد: نباید شرایط به نحوی باشد که در آینده مجبور به استفاده از برخی راهکارها باشیم که یکی البته یکی از راهکارها بازگردانی و بازچرخانی آب است و باید بتوانیم آب شرب را از آب بهداشتی جدا کنیم و آب‌های صنعتی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب در حال مدیریت است و بحران آب نداریم و آب موجود در سدها به طور سالم در اختیار مردم قرار می‌گیرد اما باید صرفه‌جویی آب مورد توجه باشد.

۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس برای منازل

استاندار تهران با اشاره به تحولات حوزه اقتصادی بیان کرد: یک تحول در حوزه تامین انرژی برق بود، با تلاشی که صورت گرفت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، برای احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی قرارداد تنظیم شد و پیش‌بینی کردیم حدود ۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس ۵ کیلوولتی برای منازل بهره‌برداری کنیم. 

نرخ بیکاری در استان تهران به ۵.۴ درصد کاهش یافت

فخاری با اشاره به کاهش نرخ بیکاری تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان تهران از ۶.۵ درصد به ۵.۴ درصد کاهش یافته است که این آمار بیش از دو برابر میانگین کشوری است و نشان از این دارد که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌های جدی در سطح استان داشته است. 

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته مسائل کلی استان به شکل نظام مسائل با رجوع به مراجع علمی و نخبگانی که در بحث‌های دانش بنیان، معماری فناورانه و مهندسی ساخت و پشتیبان کننده صاحب نظر هستند، استخراج و برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی شد.

میانگین سنی مدیران تهران حدود ۸ سال جوان‌تر شده است

استاندار تهران ارتباطات مردمی را به عنوان یک رکن اساسی برای حل مسائل دانست و افزود: اصل جوان‌گرایی را در ظرفیت‌های مدیریت استان قرار دادیم و در یک سال گذشته میانگین سنی مدیران ۷ الی ۸ سال جوان‌تر شده به طوری که جوان‌ترین فرماندار در استان تهران ۳۴ سال و مسن‌ترین فرماندار ۴۸ سال دارد و میانگین سنی فرمانداران تهران ۴۱ سال است.

فخاری در خصوص آلودگی هوای تهران گفت: استان تهران نسبت به آب و هوا مهاجرپذیر است و آلودگی هوا از طریق باد از استان‌های مجاور به سمت تهران حرکت می‌کند که در این خصوص با دو مولفه منابع ثابت و متغیر آلودگی روبرو هستیم. 

خودروهای فرسوده ۵۹ درصد منبع آلودگی هوا هستند

وی ادامه داد: منابع ثابت آلوده‌کننده هوا، بخش‌های صنعتی، نیروگاهی، پالایشگاهی و پایانه‌های مسافربری است که حدود ۴۱ درصد آلایندگی‌ را در هوا ایجاد می‌کنند و اتوبوس‌ها، کامیون‌ها موتورسیکلت‌ها و خودروهای فرسوده به عنوان منابع متحرک ۵۹ درصد منبع آلودگی هوا هستند.

استاندار تهران عنوان کرد: بابت آلودگی هوا کارگروه اضطرار آلودگی در استان تشکیل می‌شود و درصورت افزایش آلودگی، تصمیم به تعطیلی مدارس و آموزش غیرحضوری گرفته می‌شود البته ما اصراری به تعطیلی نداریم اما به دلیل تاثیر آلودگی بر دانش آموزان این تصمیمات گرفته می‌شود. 

رفع موانع کشور از طریق وضع قوانین در مجلس

فخاری در ادامه با تاکید بر افزایش مشارکت در انتخابات بیان کرد: انتخابات پیش رو بسیار مهم است زیرا نه تنها می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را رفع کند باتوجه به اینکه قوانین و مقررات در مجلس شورای اسلامی وضع می‌شود بلکه از طرفی در انتخابات یک قدرت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از طریق مشارکت مردم شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات دشمن برای عدم حضور مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: دشمن برای دلسرد کردن مردم تلاش می‌کند و این اهمیت انتخابات را نشان می‌دهد بنابراین تاکید داریم انتخابات رکن اساسی برای نشان دادن دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی است و این دموکراسی یکی از بهترین فرصت‌هایی است که مردم قدرت ملی را نشان دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول