اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

موافقت اکثریت رای‌دهندگان آمریکایی با محکومیت ترامپ

نتایج جدیدترین نظرسنجی یاهونیوزنشان می‌دهد بیش از 51 درصد از رای‌دهندگان آمریکایی محکومیت ترامپ را عادلانه می‌دانند.

موافقت اکثریت رای‌دهندگان آمریکایی با محکومیت ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج نظرسنجی‌های انجام گرفته شده از سوی یاهو نیوز و موسسه «یو-گاو» نشان می‌دهد ۵۱ درصد از رای‌دهندگان این کشور می‌گویند محکوم کردن ترامپ در نتیجه اقداماتی که انجام داده است، یک نتیجه عادلانه است.

به گزارش «یاهو نیوز»،با وجود موافقت اکثریت رای‌دهندگان با محکومیت ترامپ، ۷۲ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه محکومیت وی را «ناعادلانه» می‌دانند.

رای‌دهندگان آمریکایی در این نظرسنجی عنوان کرده‌اند اینکه ترامپ به دلیل جرم‌هایش محکوم شود، امری کاملا منصفانه است.  ۵۳ درصد از رای دهندگان هم عنوان کرده‌اند، تحت تاثیر چنین سناریویی نباید به وی اجازه داده شود تا به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا خدمت کند.

نظرسنجی مذکور برای بررسی دیدگاه رای‌دهندگان آمریکایی نسبت به ۹۱ اتهام جنایی که ترامپ در چهار پرونده مختلف با آن روبروست و اینکه چگونه این پرونده‌ها ممکن است بر آینده سیاسی او به عنوان نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ تاثیر بگذارد، انجام گرفته شده است.

با این حال، حتی در شرایطی که اکثریت محدودی از رای‌دهندگان آمریکایی محکومیت ترامپ را یک نتیجه عادلانه می‌دانند باز هم تعداد زیادی از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه و متمایل به جمهوری‌خواهان عنوان می‌کنند، هر محکومیتی «نتیجه‌ای ناعادلانه برای ترامپ از منظر سیاسی به همراه خواهد داشت.

علاوه بر این ۶۸ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه معتقدند حتی با وجود محکومیت ترامپ، وی باید دوباره اجازه خدمت کردن به کشور را به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا داشته باشد. این نظرسنجی از ۱ هزار و ۵۹۴ نفر رای‌دهنده آمریکایی و در بازه زمانی ۲۵ تا ۲۹ ژانویه گرفته شده است.

بسیاری از آمریکایی از مشکلات حقوقی ترامپ بی‌اطلاع هستند و طبق نتایج نظرسنجی‌ها تقریبا نیمی از رای‌دهندگان این کشور گمان می‌کنند، ترامپ متهم نشده است و یا اینکه در اینباره مطئن نیستند.

در این میان میزان بی‌اطلاعی جمهوری‌خواهان از اتهامات ترامپ بیشتر است. این موضوع حتی تحت تاثیر پوشش رسانه‌ای فروان جهت اطلاع‌رسانی به رای‌دهندگان از ارائه وضعیت در مورد پرونده‌های ترامپ و دلایل محکومیت وی بوده است.

ترامپ اکنون نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه است و نتایج خوبی را در جریان چند مورد انتخابات مقدماتی که انجام شده به دست آورده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول