اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برگزاری ۲۷ نمایشگاه در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۲۷ نمایشگاه در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در سطح استان خراسان برگزار می شود، گفت: امسال ۲۰ شهر استان خراسان در حال برگزاری نمایشگاه هستند.

برگزاری ۲۷ نمایشگاه در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

جلیل سروری، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با عنوان تجسم هنر در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با عنوان تجسم هنر در حال برگزاری است‌.

وی ابراز کرد: هرسال همزمان با جشنواره هنرهای تجسمی کشور، بخشی به عنوان تجسم هنر در مرکز استان‌ها با رویکرد نمایشگاهی برگزار می‌شود که امسال ما نمایشگاهی با عنوان هنرهای تجسمی استان داریم.

سروری با اشاره به افزایش تعداد نمایشگاه ها در خراسان رضوی، افزود: نسبت به سال گذشته، تعداد نمایشگاه‌ها ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده که در کنار این نمایشگاه، رویدادهای هنری دیگری نیز برگزار می‌شود.

سروری با اشاره به اینکه ۲۷ نمایشگاه، از ۷ بهمن تا ۲۱ بهمن در سطح استان مشغول برگزار می شود، افزود: ۶ نمایشگاه در مشهد و ۲۰ نمایشگاه در شهرهای استان، برگزار می شود. 

وی به ضرورت حمایت از هنرمندان و فراهم کردن زمینه برای عرضه آثار انان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۷۰۰ اثر را در نمایشگاه های سطح استان شاهد هستیم که علاقه مندان می‌توانند از آنان بهره مند شوند.

سروری ابراز کرد: دیدار با پیشکسوتان عرصه هنر، برگزاری کارگاه آموزشی، دیدار با خانواده شهدای هنرمند در حاشیه این نمایشگاه ها انجام می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امسال در برگزاری نمایشگاه آثار شرکت کننده در جشنواره هنرهای تجسمی فجر رویکرد متفاوتی اتخاذ شده است و برای نخستین بار یک نمایشگاه به آثار هنری پیشکسوتان هنرهای تجسمی اختصاص یافت که از ۱۶ بهمن این نمایشگاه در نگارخانه همدم برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲ نمایشگاه به آثار هنرمندان جوان هنرستانهای دختران و پسران هنرهای اختصاص یافته است، افزود: نمایشگاه دیگری نیز آثار اساتید انجمن خوشنویسان ایران را به نمایش می گذارد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال ۱۵ اثر از هنرمندان تجسمی کار استان به بخش نمایشگاهی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر راه پیدا کرده است و در کنار سایر آثار در موزه هنرهای زیبای تهران در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است. 

سروری با اشاره به اینکه «نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی ساران» در نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: از ۷ بهمن نمایشگاه من القدس الی القدس با رویکرد هنر مقاومت در حمایت از فلسطین و غزه در نگارخانه رضوان برگزار شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول