اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

انقلاب اسلامی بزرگترین معجزه‌ برای ملت ایران بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه در خطبه نماز جمعه این هفته ۱۳ بهمن گفت: انقلاب اسلامی ما یک بازخوانی و بازاجرایی بعثت وجود پیامبر مقدس اسلام بود

انقلاب اسلامی بزرگترین معجزه‌ برای ملت ایران بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه و  امام‌جمعه کرمانشاه در خطبه این هفته نماز جمعه ۱۳ بهمن‌ماه اظهار کرد: خودم را و همه شما مؤمنین و مؤمنات در همه حالات به تقوای الهی دعوت می‌کنم، تقوا می‌تواند انسان را از وسوسه‌های شیطانی و نفس اماره حفظ کند، نیرو تقوا همانند یک قدرت تأثیرگذار مؤمن را در صراط مستقیم الهی حفظ کند، در پایان ماه رجب مصادف با سالروز بعثت پیامبر(ص)، پیامبر بعدازاینکه سال‌ها از جامعه مکه فاصله گرفت بود در چنین روزی بود که فرشته وحی به حضرت وارد شد و فرمان خدایی را ابلاغ کرد «اقرا بسم رب الذی خلق؛ بخوان به نام پروردگارت ...»

وی افزود: اولین آیات با تعلیم پروردگار آغاز شد و این دی ، دین علم و حکمت و تعلیم و تعلم است. بعثت پیامبر اکرم(ص) در شرایطی رخ داد که عصر جاهلیت غرق در مفاسد اخلاقی و مالی و سرتاپا فساد بود که نور رحمت طلوع کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه تصریح کرد: بزرگ‌ترین معجزه خدا بود که چنین سرزمین سیاه را به نورانی‌ترین سرزمین تبدیل کرد، این تحول و عزتی بود که اسلام ایجاد کرد، انقلاب اسلامی ما یک بازخوانی و باز اجرایی بعثت وجود پیامبر مقدس اسلام بود، بزرگ‌ترها در خاطرات خوددارند ماقبل انقلاب چه اوضاعی از فساد و فجور داشتیم و انقلاب اسلامی به‌یک‌باره تمام فضا رو تبدیل به ایمان به خدا، مفاسد اخلاقی و اقتصادی، انحرافات اعتقادی، کار و تلاش، رسیدگی به محرومان و دفع ظلم از مردم شد.

وی در خطبه‌های خود ضمن اشاره به نعمات اخروی متقین ادامه داد: عده‌ای خیلی خوشحال‌اند که خداوند از نعمت‌های بیکران به آنان داده است و آنان از عذاب دردناک حفظ کرده است و همه از عنایت‌های الهی است، اینان همه نتیجه کارهایی است که در دنیا انجام داده‌اید.

خطیب جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: ملت سربلند ما شاهد افتخارات و سربلندی‌هایی در عرصه فضایی است که دنیا را متحیر کرده است که در طی دو هفته ۴ ماهواره به فضا پرتاب نموده است، دشمنان مثلاً ما را تحریم کردند اما ما همچنان در حال رشد هستیم و با این پرتاب‌ها به توسط مسوولین ما در عرصه‌ی مختلف بشردوستانه را نشان می‌دهد که ما چیزی از دنیا کم نداریم و این‌یکی از افتخارات استقلال فناوری است.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه در خصوص شخصیت والای ابوطالب مطرح کرد: شخصیت ابوطالب کسی بود که از پیامبر در برابر مشرکان حفاظت کرد و زمانی که این شخصیت فوت کرد به پیامبر(ص) امر شد که پشتیبانت از دنیا رفت و زمان آن رسیده که مکه را ترک کنی و این نشان‌دهنده آن بود که حمایت‌های ابوطالب نقش‌آفرین بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری ضمن تبریک روز نیرو هوایی به همه کارکنان این عرصه گفت: این نیرو مهم کارهای بزرگی در طول انقلاب انجام داده است که توانسته است تسلط نظام را بر آسمان کشور آن‌چنان دقیق و قوی بوده که جلوی توطئه‌های دشمنان را بگیرد و روزبه‌روز این مسیر در حال پیشرفت است.

وی اذعان داشت: در ایام مبارک دهه مبارک فجر قرار داریم انقلاب اسلامی آثار و برکات بزرگ و فراوانی داشت که بخشی از برکات آن معنوی و بخشی دیگر از آن برکات مادی، عمران و آبادی است. انقلاب اسلامی اساسش یک حرکت الهی و معنوی بود که با اتکا به پروردگار به پیروزی رسید همه افرادی که برای این انقلاب به میان آمدند و در برابر گلوله‌های دشمن قرار گرفتند و جان فدا کردند و این‌ها همه به خاطر خدا بود.

امام‌جمعه کرمانشاه تأکید کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب صد درصد الهی بود و حرکتی بود که انبیا و اولیا در طول تاریخ آرزو می‌کشیدند، برکات معنوی انقلاب اسلامی برکاتی است که قابل قیمت‌گذاری نیست یکی از این برکات استقلال است در زمان شاه ملتی بودیم که تا بن دندان وابسته به خارجی‌ها بودیم و صنعتی به آن معنا نداشتیم و از جهت سیاسی صد درصد وابسته بودیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری گفت: از جهت امنیتی در زمان شاه تحت کنترل و نظارت موساد و بیگانه بودیم و اختیاری از خود نداشتیم در همه امور وابسته بودیم، اگر در آن زمان روزی صنعت و مواد اولیه ما را قطع می‌کردند ما بیچاره بودیم، اما امروز ما در شرایطی هستیم که نه‌تنها خودمان را تأمین می‌کنیم بلکه در عرصه‌های مختلف صنعتی برای کشورهای دیگر ساخت‌وساز داریم.

وی عنوان کرد: فقط در همین استان کرمانشاه ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان مشغول کارهای بزرگی هستند و تولیداتی دارند که درجاهای دیگر تولید نمی‌شود و منحصربه‌فرد است و همین باعث گردید در رده‌های برتر در بسیاری از عرصه‌ها باشیم و استقلال سیاسی ما در حدی است که مستکبران عالم جز ادای احترام به ملت کار دیگری را جرئت انجام دادن ندارند، دوران ذلت تبدیل به دوران عزت و افتخار شده است.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه در پایان سخنان خود مطرح کرد: آن‌قدر فضای آزادی و گفتمان رسانه در ایران آزاد است که در کشورهای پیرامون و دیگر کشورهای غربی وجود ندارد، بنا بر طرح تجارب آرا و بیان افکار در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. شهدا ما به نوجوانان و جوانان وصایا و توصیه‌های شمارا خواهیم گفت تا روزبه‌روز شاهد برکات بیشتر برای جمهوری اسلامی ایران باشیم.

پایان پیام/3851

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول