اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

آثار راه یافته به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر اعلام شد

رائد فریدزاده مدیر بخش بین‌الملل بنیاد فارابی در نشست خبری آثار بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر را اعلام کرد.

آثار راه یافته به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر اعلام شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست خبری اعلام اسامی راه یافته به بخش بین‌الملل در روز دوم از جشنواره با حضور مسعود نجفی مدیر روابط عمومی و رائد فریدزاده مدیر بخش بین الملل در سالن نشست خبری خانه جشنواره برگزار شد.

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم در ابتدا از  ناهماهنگی های به وجود آمده در  روز اول عذرخواهی کرد.
رائد فریدزاده مدیر بخش بین‌المللی اظهار کرد: این بخش از ۱۶ بهمن ماه آغاز به کار خواهد کرد. بازار بین‌المللی از ۱۸ تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت. اختتامیه همزمان با بخش ملی خواهد بود.
وی ادامه داد: ۵بخش متفاوت را داریم که ۲ بخش آن رقابتی است. بخش سینمای سعادت و جلوه گاه شرق، جشنواره جشنواره ها و  ۲ بخش ویژه فلسطین،روح و دم و بخش کمربند جاده از بخش های بین الملل است. ۱۱ اثر در بخش بین‌الملل خواهیم داشت.
مدیر بخش بین‌الملل خاطر نشان کرد: در بخش سینمای سعادت از کشور ونزوئلا و مکزیک سایه کتیر، فیلم بیابان، فیلم دربدو ورود از اسپانیا، ربوده شده، درسهای بلاگا،  بیابان فوری، در عصر سیلاب، سردترین شهر، دروغ های زیبا، تابستان همان سالو صبح اعدام از ایران به رقابت خواهند پرداخت.
فریدزاده با اعلام فیلم‌های بخش جلوه گاه شرق گفت: فیلم‌های مقتدا، رویای خواب زمستانی، فیلم فاطمه، خانه‌ای برای فروش، تابستان بوجاد، پایان جهان، فیلم ساکرا و ۲ فیلم ایرانی این بخش ظاهر و آسمان غرب در این بخش حضور خواهند داشت.
وی افزود: در این بخش فیلم نقشه ۷۵، جایگزین، سمره، دومینگو و مه، فیلم مجازات، فیلم غیاب، فیلم فرحه، ملودی، خانه ماهرخ حضور دارند.

فریدزاده فیلم های بخش فلسطین روح و دم را اینگونه اعلام کرد: فیلم مرزهای رویا و دلهره، کودکان شتیلا، زنان فراسوی مرزها، مردمان و زیتون و فرحه در این بخش حضور دارند.

مدیر بخش بین‌الملل ادامه داد: در بخش کمربند جاده نیز فیلم‌های مردی در ماه، کارما، حکومت نظامی، مجاز، زیستن در شعر، درخت خاموش، ریسمان زندگی حضور دارند.
رائد فریدزاده در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: امسال دوره ۲۵ بازار فیلم را شاهد خواهیم بود که به مدیریت خانم جواهرساز از ۱۸ بهمن برگزار می‌شود و ۲۲ کشور در آن حضور دارند. همچنین ۶ پاویون از کشورهای مختلف داریم و امیدوارم بازار پررونقی داشته باشیم.

فریدزاده ادامه داد: فیلم‌های بین‌الملل از امروز در موزه سینما اکران می‌شوند و برای دوستان رسانه از ۱۷ بهمن در برج اکران داریم. در بحث کارگاه‌ها نیز در مجموع ۱۱ کارگاه خواهیم داشت. ۶ کارگاه عمومی‌تر در خصوص نسبت فیلم با صنعت تصویر، در فیلمنامه‌نویسی، فیلمبرداری،  داریم و در کنار آن ۵ نشست تخصصی در بازار فیلم خواهیم داشت.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول