اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تونل کبیرکوه با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره‌برداری نزدیک شد

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: احداث تونل کبیرکوه ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

تونل کبیرکوه با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره‌برداری نزدیک شد

فرشاد دوستی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ایلام، ظهر جمعه ۱۳ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: عملیات راه‌سازی در بزرگترین تونل جاده‌ای کشور امسال به پایان می‌رسد و این طرح امسال زیر بار ترافیک می‌رود.

وی افزود: هم اکنون کار بیس‌ریزی و کارهای زیرسازی آن در حال انجام است، کانال‌های کناری اتمام و درپوش روی کانال‌ها نصب شده است و بیشتر کار عملیات روسازی و تکمیل سقف ۲ پارکینگ در دست اجراست.

مدیرکل راه‌وشهرسازی ایلام، ادامه داد: تونل کبیرکوه بزرگترین تونل جاده‌ای در راه‌های اصلی کشور است، این تونل به طول ۷ کیلومتر در ۸ قطعه با ۹۲ پیشرفت فیزیکی در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

دوستی خاطرنشان کرد: احداث این تونل علاوه بر حذف ۳۰۰ پیچ خطرناک و ۲۰ کیلومتر گردنه صعب‌العبور کبیرکوه، نقش مهمی در کاهش مسیر زائران عتبات عالیات و کاهش بار ترافیکی اربعین دارد.

وی تصریح کرد: اتصال بازارچه مرزی چیلات به استان‌های مرکزی و شمالی کشور از دیگر مزیت‌های مهم طرح تونل کبیرکوه است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۸۳۱ میلیارد تومان نقداً بابت پروژه پرداخت شده است و عملکرد در مسیر تونل ۱۷۰۰ میلیارد تومان است که مجموع مطالبات جزو همین مسیر است.

وی یادآور شد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل پروژه مورد نیاز است به نحوی که فقط حوزه روشنایی ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

دوستی در پایان گفت: تردد سالانه ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه از گردنه کبیرکوه صورت می‌گیرد که با ساخت تونل کبیرکوه برای مسافران در سال ۶۰۰ هزار ساعت صرفه‌جویی در زمان و ۶۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی دربردارد، همچنین سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طرح ساخت تونل کبیرکوه آبدانان از توابع استان ایلام در سال ۱۳۸۹ کلنگ‌زنی شد و امید را برای خروج از بن‌بست شهرستان را در دل مردم این دیار زنده کرد و قرار است تا پایان سال به بهره برداری برسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول