اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای پویش مردمی نهال کاری طی دهه فجر در مازندران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با بیان اینکه در دهه فجر امسال پویش مردمی نهال کاری را داریم، گفت: قبل از انقلاب ۵ هزار هکتار در سطح مازندران جنگل‌کاری شده بود اما پس از انقلاب نزدیک به ۱۲۰ هزار هکتار جنگل‌کاری کردیم که ۱۰۰ هزار هکتار آن موفق بود.

اجرای پویش مردمی نهال کاری طی دهه فجر در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدعلی علوی  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال پویش مردمی نهال کاری را داریم و در ۸ اسفندماه به همراهی بسیج رکورد کاشت درخت را خواهیم زد، اظهار کرد: امسال حدود هزار و ۲۰۰ هکتار در سطح استان جنگل کاری داریم و برای نخستین‌بار طرحی را در سطح استان داریم که تمامی سواحل را درخت کاری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در سال اخیر با دستور رئیس جمهور  و با  پیگیری‌های وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان آبخیزداری کشور طرح مردمی کاشت یک ‌یلیارد درخت در طی ۴ سال در حال انجام است.

علوی اعلام اینکه حدود ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید شد، اظهار کرد: در سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در مازندران تولید کردیم و امسال تولید نهال به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله رسیده است.

وی گفت: قبل از انقلاب ۵ هزار هکتار در سطح مازندران جنگل‌کاری شده بود اما پس از انقلاب نزدیک به ۱۲۰ هزار هکتار جنگل‌کاری کردیم که ۱۰۰ هزار هکتار آن موفق بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- منطقه ساری با بیان اینکه هزار و ۳۰۰ نیروی حفاظتی در قالب شرکت‌های حفاظتی با ما قرارداد دارند و از عرصه‌های منابع طبیعی استان حفاظت می‌کنند، افزود: ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک، جنگل و مستثنیات با اشخاص در شهر و روستاها داریم.

وی اضافه کرد: در سال اخیر توانستیم ۴ باند سازمان یافته قاچاق چوب را کشف کنیم و به کمک دستگاه‌های امنیتی و پلیس امنیت اقتصادی آنها را منهدم کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول