اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اتمام حفاری فاز اول خط ۲ متروی تبریز به طول ۱۰ کیلومتر

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از اتمام حفاری فاز اول خط ۲ مترو به طول ۱۰ کیلومتر از میدان قراملک تا میدان دانشسرا خبر داد.

اتمام حفاری فاز اول خط ۲ متروی تبریز به طول ۱۰ کیلومتر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب وحیدکیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۲ سال گذشته مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز در راستای اطلاع‌رسانی شفاف و صادق به شهروندان، اقدام به نصب روز شمار در پروژه‌های ناقص مترو تبریز کرده است.

وی افزود: با حمایت شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه عوامل مدیریتی استانی و شهری در طلیعه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران حفاری فاز اول خط ۲ مترو تبریز به طول ۱۰ کیلومتر به اتمام رسید.

وحیدکیا خاطرنشان کرد: این اقدام ارزشمند در حالی به وقوع پیوسته که مشکلات اساسی و بنیادی گریبانگیر پروژه خط ۲ مترو تبریز بود ولی با توجه و تاکید ویژه شهردار تبریز و تمامی عوامل دخیل در پروژه، به سامان مطلوب رسید.

وی گفت: همزمان با اتمام حفاری فاز اول خط ۲، عملیات اجرایی ساخت ایستگاه‌های این فاز به صورت شبانه‌روزی در دست اجراست  و تلاش داریم  مطابق  زمان‌بندی و روز شمار نصب شده به تکمیل برسد.

خط ۲ متروی تبریز به طول حدود ۲۲٫۴ کیلومتر شامل ۲۰ ایستگاه از محدوده زمین‌های قراملک  (کارخانه کود آلی) شروع شده از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین، میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد یافته و در ادامه مسیر به سمت سه‌راهی ولیعصر، میدان استاد معین و در نهایت در میدان بسیج خاتمه می‌یابد. در طرح توسعه این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راه‌آهن خاوران در مسیر راه‌آهن تبریز-میانه در نظر گرفته شده است. قرار است فاز نخست این خط، سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

پایان پیام/د/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول