اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رشد ۹ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از رشد ۹ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در استان سمنان خبر داد.

رشد ۹ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ظهر امروز در آیین افتتاح هم‌زمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان در تالار استاد شهید مرتضی مطهری سمنان اظهار کرد: اقدامات خوبی در سال ۱۴۰۲ در خصوص جذب سرمایه‌گذار خارجی انجام شد و تاکنون در استان، بالغ بر 17.5 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارج محقق شده که به نسبت سال گذشته ۹ برابر رشد داشته است.

وی گفت: در دهه مبارک فجر سال جاری در مجموع ۷۶۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشتیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: همچنین ۷۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد که نسبت به دهه فجر سال گذشته با ۵۳ درصد افزایش روبرو هستیم.

صادقی بیان کرد: اعتبارات دولتی اگر با همراهی مردم و در سایه وحدت مورد هزینه کرد، قرار گردد، موفق خواهیم شد.

وی تأکید کرد: امروز نرخ بیکاری در استان سمنان به زیر ۶ درصد رسیده و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از دیگر دستاوردهای اقتصادی در استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: در بحث اقتصاد دیجیتال و تولید محتوا نیز که در بحث ارزآوری تأثیر شایانی دارد، برنامه‌های ویژه‌ای در استان در نظر گرفته شده است.

صادقی گفت: فرآوری مواد معدنی در استان سمنان، توجه به محصولات دانش‌بنیان، توسعه گردشگری و بومگردی، توسعه صادرات و افزایش ارزش دلاری صادرات محصولات ازجمله برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های در نظر گرفته شده در حوزه اقتصاد استان است.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول