اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

خسرو‌پناه: هر چه اجرای راهکارها به فعالان مردمی سپرده شود اثربخشی بیشتر است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای اجرای راهکارهای عملیاتی باید میان دستگاه‌ها و فعالان مردمی تقسیم کار صورت گیرد چراکه هر چه اجرای راهکارها بیشتر به فعالان مردمی سپرده شود اثربخشی آن بیشتر خواهد بود.

خسرو‌پناه: هر چه اجرای راهکارها به فعالان مردمی سپرده شود اثربخشی بیشتر است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: تدوین اسناد از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ۵ تا ۱۰ درصد حکمرانی مسائل است اما اجرایی شدن این اسناد ۹۵ درصد آن را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر اسناد به درستی اجرا شوند موفق خواهند بود، مثلا سند هوا و فضا جزء اسناد موفق است چراکه به خوبی اجرا شده و آثاری که امروز در ساخت پهپاد و ماهواره مشاهده می‌شود به دلیل اجرای موفق این سند بوده است. اجرای موفق سند گیاهان دارویی و طب سنتی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده و دیگر اقدامات سازنده، نیز سبب شده که به جایگاه چهارم طب سنتی در جهان دست یابیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر رویکرد قرارگاهی شورای فرهنگ عمومی استانها بیان کرد: برای قرارگاهی شدن باید رصد جریانات علم و فناوری، فرهنگی و اجتماعی مدنظر باشد. در ادامه اولویت شناسی از اهمیت ویژه برخوردار است و مسئولان به همراه فعالان مردمی می توانند اولویت ها را شناسایی کنند. در این مسیر باید راهکارهای لازم برای اولویت‌ها و چالش‌ها در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر راهکارهای زیربنایی خاطرنشان کرد: موضوعی نظیر اعتکاف تاثیرات فرهنگی متعدد دارد و امسال استقبال زیادی از این مراسم شد و جوانان زیادی در این مراسم شرکت کردند، ستاد اعتکاف را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل داده ایم و در ادامه پیگیر تشکیل بنیاد بین المللی اعتکاف خواهیم بود چراکه بنیانگذار این سنت جمهوری اسلامی بود و اولین بار اعتکاف در دانشگاه تهران برگزار شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه باید برای راهکارهای عملیاتی اعداد و ارقام مشخص، تعیین شود، ادامه داد: برای اجرای راهکارهای عملیاتی باید میان دستگاه ها و فعالان مردمی تقسیم کار صورت گیرد چراکه هر چه اجرای راهکارها بیشتر به فعالان مردمی سپرده شود اثربخشی آن بیشتر خواهد. قرارگاه شورای فرهنگ عمومی استان ها برای حل مسائل استانی تصمیم گیری کنند و با اعلام به دستگاه های ذیربط زمینه اجرای آن را فراهم کنند.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی و اجتماعی استان البرز گفت: استان البرزی استانی مهاجرت‌پذیر در داخل کشور است و مسائل خاص خود را دارد، برای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی این استان زحمات زیادی کشیده شد و شورای فرهنگ عمومی استان البرز باید پیگیری های لازم را برای اجرایی شدن آن صورت دهد.

خسروپناه با بیان اینکه قوی ترین حلقه های میانی در استان البرز حضور دارند، ادامه داد: مصوبات شورای فرهنگی عمومی را باید استانداران ابلاغ کنند تا دستگاه ها موظف به اجرا باشند. مدیران کل نیز می‌توانند اجرای مصوبات را پیگیری کنند. ما نگاه هرمی به موضوعات و راهکارها نداریم بلکه معتقد به حکمرانی ولایی و مردمی هستیم در حکمرانی ولایی شبکه ای عمل می شود و با همراهی شبکه اجرای مصوبات را دنبال می کنیم.

وی در پایان خواستار نظارت بر عملکرد و اثربخشی مصوبات شد و گفت: راه سنجی یکی از وظایف مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی است در این زمینه باید اثربخشی مصوبات تدوین شده در دستور کار باشد.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول