اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح ۱۸ پروژه عمرانی طی دهه فجر در قرچک

شهردار قرچک از افتتاح ۱۸ پروژه عمرانی در حوزه‌های رفاهی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر با حضور استاندار تهران خبر داد.

افتتاح ۱۸ پروژه عمرانی طی دهه فجر در قرچک

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، محسن خرمی شریف شهردار قرچک اظهار کرد: طبق وعده‌هایی که داده بودیم 18 پروژه عمرانی با هدف ارتقاء خدمات‌دهی به شهروندان در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران در اولین روز دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: فاز اول آرامستان بهشت فاطمه(س) با اعتباری بالغ‌بر 59 میلیارد و 500 میلیون تومان به متراژ 30 هکتار با دو سوله اداری و تطهیر این پروژه به ابعاد ۸۰۰ متر مربع، محوطه‌سازی شامل تسطیح و زیرسازی معابر، جدول‌گذاری و کف‌پوش به متراژ ۱۵ هکتار شامل پارکینگ، فضای سبز، پیاده راه و خیابان، احداث ۵ هزار قبر در ۲۴ هزار مترمربع، احداث سر درب اصلی آرامستان به متراژ ۴۰۰ متر مربع با طراحی مذهبی اسلیمی، پل‌ها و جاده آرامستان به طول ۶۵۰۰ متر با اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون تومان با اشتغال‌زایی 22 نفر است که افتتاح می‌شود.

شهردار قرچک افزود: بوستان هنرمندان به‌منظور توسعه فضاهای فرهنگی، هنری و تفریحی شامل سالن آمفی‌تئاتر، محل نصب تندیس و تابلوهای آثار نفیس از هنرمندان، بزرگان دینی و مذهبی، مفاخر و نام‌آوران، محلی برای تفریحات کودکان جهت مطالعه و نقاشی کردن و سکوهای نشست خانواده‌های جهت دورهمی در ضلع غربی پارک بزرگ جنگلی با اعتباری بالغ‌بر 11 میلیارد تومان به متراژ 21 هزار مترمربع به بهره‌برداری خواهد رسید.

خرمی شریف خاطرنشان کرد: پروژه مجموعه تفریحی و ورزشی ایران‌زمین در شهرک نیایش و منطقه صالح‌آباد یکی از مناطق کم‌برخوردار شامل پارک به متراژ 11500 مترمربع با اعتباری بالغ‌بر 3 میلیارد و 300 میلیون تومان، سوله ورزشی و چندمنظوره مدیریت بحران به متراژ 745 مترمربع با اعتباری بالغ‌بر 6 میلیارد و 900 میلیون تومان و زمین چمن مصنوعی به متراژ 880 مترمربع با اعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان با امکانات خوب رفاهی افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: پروژه ساختمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی باقرآباد در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع، زیربنای 450 مترمربع و فضای اداری 250 مترمربع بااعتباری بالغ‌بر 6 میلیارد و 500 میلیون تومان با اشتغال‌زایی 20 نفر احداث‌ شده است.

شهردار قرچک افزود: پروژه فاز اول پارک یاس بهار در منطقه مافی آباد در راستای ارتقای سرانه‌های فضای سبز و مکان‌های رفاهی و تفریحی برای شهروندان به مساحت 2 هزار مترمربع با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان افتتاح خواهد شد.

خرمی شریف گفت: همچنین پروژه زمین‌ چمن مصنوعی در خیابان محمدآباد مهدیه 36 در راستای توسعه اماکن و فضاهای ورزشی به مساحت 722 مترمربع و اعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد تومان است که به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: پروژه زمین چمن مصنوعی خیابان جانبازان در منطقه باقرآباد به مساحت 525 مترمربع و اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان هدیه مدیریت شهری به شهروندان است.

شهردار قرچک تصریح کرد: پروژه زمین چمن مصنوعی مجموعه فرهنگی ورزشی ایران‌زمین به مساحت 880 مترمربع و اعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان افتتاح می‌شود؛ پروژه بازگشایی خیابان ۳۰ متری کارگر به مافی آباد که این پروژه سالیان سال مورد تقاضای شهروندان بود که بااعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان به متراژ ۴ هزار متر با اجرای زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت بازگشایی شد.

خرمی شریف اضافه کرد: پروژه احداث معبر ادامه خیابان مهدیه 18 به خیابان بیمارستان برکت ستاری که با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 250 میلیون تومان به متراژ ۴ هزار متر با اجرای زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: پروژه پیست دوچرخه‌سواری بلوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که با اعتبار 800 میلیون تومان به طول 2300 متر افتتاح می‌شود؛ همچنین پل عابر پیاده نگارستان بااعتبار یک میلیارد و 500 میلیون با مساحت 42 متر و پل عابر نیایش بااعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان با مساحت 40 متر به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار قرچک تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه‌های قابل‌ افتتاح، بوستان اقبال لاهوری حد فاصل میدان نون و القلم تا کمربندی جنوبی است که شامل جدول‌گذاری، کف‌پوش، نصب نیمکت، سطل زباله و ست ورزشی به متراژ 33100 مترمربع بااعتباری بالغ‌بر 3 میلیارد و 750 میلیون تومان هزینه شده است.

خرمی شریف گفت: نهضت آسفالت معابر و محلات هدف بازآفرینی دیگر پروژه‌ای است که با حضور استاندار تهران بااعتباری بالغ‌بر 50 میلیارد تومان به مساحت 200 هزار مترمربع و توزیع 27 هزار تن آسفالت افتتاح خواهد شد؛ پروژه‌های همچون پل کمربندی شمالی، پل جاده آرامستان، میدان بزرگ خلیج‌فارس، کمربندی شمالی نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

پایان پیام/67037

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول