اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت 6420 فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای جنگ غزه

نهادهای فلسطینی می‌گویند که نظامیان رژیم اشغالگر قدس از ابتدای جنگ غزه تا امروز 6420 نفر را در کرانه باختری بازداشت کرده‌اند.

بازداشت 6420 فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای جنگ غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، از ابتدای جنگ غزه، جوانان کرانه باختری نیز با حداکثر وسع خود با پا خواسته و بارژیم صهیونیستی درگیر شده‌اند، در این راستا به گفته سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی (دولتی) و انجمن امور اسرای فلسطینی (غیر دولتی) ۶۴۲۰ نفر طی ۱۱۷ روز گذشته به دست نظامیان اسرائیلی بازداشت شده‌اند.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، طبق گزارش این دو نهاد فلسطینی، عمده بازداشت‌ها در ساعات نیمه شب صورت می‌گیرد، به طوریکه از شب گذشته تا صبح امروز نیز طی قشون‌کشی نظامیان اسرائیلی به شهرهای مختلف کرانه باختری، ۲۸ فلسطینی بازداشت شدند.

این بازداشت‌ها در استان‌های نابلس، رام‌الله، قلقیلیه، بت لحم، جنین و قدس رخ داده است؛ همچنین بازداشت‌ها همراه با خشونت گسترده، ضرب و شتم شدید و تهدید بازداشت شدگان و خانواده‌های آن‌ها و تخریب گسترده منازل همراه بود. در یک مورد در اردوگاه «قلندیا» نظامیان اسرائیلی از گروهی از فلسطینی‌ها به عنوان سپر انسانی برای در امان ماندن از حملات نیروهای مقاومت استفاده کردند.

بازداشت‌های گسترده در کرانه باختری و شهادت حدود ۴۰۰ نفر در این منطقه طی ۱۱۷ روز گذشته، در شرایطی است که مقامات اسرائیلی به شدت از هرگونه عملیاتی مشابه طوفان الاقصی در کرانه باختری بیم دارند، به طوریکه روز دوشنبه گذشته (۹ بهمن) کمیسیون امنیت و سیاست خارجی پارلمان اسرائیل (کنست) شاهد نشستی برای بررسی احتمال ورود گسترده فلسطینی‌ها به شهرک‌ها در کرانه باختری همانند اتفاقی که در هفت اکتبر افتاد، بود.

«زِوی سوکوت» عضو پارلمان و رئیس کمیته فرعی امور یوش [کرانه باختری] در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی کنست گفت، «ما همه سوالات خود را مطرح می‌کنیم و میخواهیم پاسخ منطقی درباره حفظ امنیت شهرک‌ها بگیریم. می‌خواهیم بدانیم برنامه ارتش اسرائیل برای چنین سناریویی، چیست». 

کرانه باختری از ابتدای جنگ غزه با تمامی وسع خود وارد میدان شده و در ۱۱۷ روز گذشته حدود ۴۰۰ شهید و هزاران مجروح در راه آزادی فلسطین داده است،  نگرانی نمایندگان کنست از حمله گسترده به شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری در شرایطی افزایش یافته است که فلسطینی‌ها چندین سال است که به جای سنگ و چوب از تفنگ و بمب‌های دست‌ساز استفاده می‌کنند و دهها گروه کوچک مسلح در مناطق مختلفی کرانه باختری سربرآورده است که هر آن امکان تجمیع آن‌ها و انجام عملیات گسترده وجود دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول