اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بازوی فکری قوه قضائیه در حوزه آسیب‌های باشد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می‌تواند بازوی فکری قوه قضائیه در حوزه آسیب های اجتماعی و سلامت روان باشد.

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بازوی فکری قوه قضائیه در حوزه آسیب‌های  باشد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، غلام عباس ترکی، معاون دادستان کل کشور در نشستی با حضور رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، جمعی از معاونین دانشگاه و مدیران گروه‌های آموزشی حوزه سلامت اجتماعی، ضمن اظهار خرسندی از حضور در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: آسیب‌های اجتماعی موضوعی چندوجهی و بین دستگاهی است و بدون همکاری و مددرسانی همه قوا و نیز بدون مشارکت گسترده مردم و دانشگاهیان امکان دسترسی و تحقق همه اهداف تعیین شده، میسر نیست.

وی افزود: در حوزه پیشگیری از جرم اعتقاد داریم که آسیب‌های اجتماعی، بستر اصلی جرم است و در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سیاستگذاران باید به تولیدات علمی تکیه کنند و در این راستا، محققان باید تولیدات علمی، مستند و قابل اعتماد را به سیاستگذاران ارائه بدهند تا در تصمیمات و سیاستگذاری شاهد اقدامات صحیح باشیم.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: برخی از مجرمین که وارد قوه قضائیه می‌شوند  علاوه بر مشکلات کیفری از احتلالات روانی رنج می‌برند و مراکزی برای زندانیان با اختلالات روانی نداریم که امید است با بهره مندی از ظرفیت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و سایر نهادهای متولی در تحقق این مهم نیز گام برداریم .

ترکی تصریح کرد: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با تولید شواهد علمی، پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی مشترک در حوزه آسیب‌های اجتماعی، سلامت روان و ...می‌تواند خدمات مشاوره ای به قوه قضائیه دهد و بازوی فکری قوه قضائیه محسوب شود.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوعات اجتماعی، از مصادیق حقوق عامه هستند دادستان‌ها تکلیف قانونی دارند که مسائل مربوط به حقوق عامه را پیگیری و نظارت کنند، همچنین دادسراها مسئولیت‌هایی در حوزه امور سرپرستی دارند که این مسئولیت‌ها با مسئولیت‌های دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت جتماعی همسو است.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: دادستانی کل کشور و دستگاه قضائی، بر اساس تکالیف قانونی برنامه‌های عملیاتی متعددی برای دادستان‌ها پیش‌بینی کرده است که در این حوزه وظایف قانونی خود را اعم از قضائی و پیگیری و نظارت حقوق عامه و پیشگیری انجام می‌دهد، این همسویی و مأموریت‌های مشترک، همکاری نزدیک ما و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را برای انجام بهتر مأموریت‌ها و رسیدن به اهداف مشترک لازم دارد به نوعی قوه قضائیه ضمانت اجرایی یافته ای علمی این دانشگاه را عهده دار است.

در این نشست رئیس دانشگاه و معاونین ضمن اظهار خرسندی از تعامل با قوه قضائیه، با تاکید بر اعطای مرجعیت " ارتقای سلامت اجتماعی " از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی این دانشگاه در رفع مشکلات کشور آمادگی کامل خود را در تولید شواهد علمی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و سلامت روان، تشکیل کارگروههای مشترک تخصصی، مشاوره‌های تخصصی و ...اعلام کردند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول