اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

منصوری:‌ رئیس‌جمهور فردا به هرمزگان سفر می‌کند

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: پنجشنبه و جمعه رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در استان هرمزگان حضور پیدا خواهند کرد.

منصوری:‌ رئیس‌جمهور فردا به هرمزگان سفر می‌کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 11 بهمن) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: پنجشنبه و جمعه رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در استان هرمزگان حضور پیدا خواهند کرد. در این ایام پروژه های خیلی خوبی آماده افتتاح و بهره برداری شده است.

وی افزود: بعد از سفر اول آقای رئیس جمهور نزدیک به ۲۶ هزار میلیارد تومان منابع وارد این استان شده، که از این میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بوده است. صد در صد تعهدات تسهیلاتی و اقتصادی از مصوبات سفر اول دولت به هرمزگان اجرایی و عملیاتی شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: بعد از سفر اول رئیس جمهور نزدیک به ۲۶ هزار میلیارد تومان منابع وارد استان هرمزگان شد، که از این میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بوده و ۱۱ هزار میلیارد تومان هم اعتبار عمرانی به استان پرداخت شده است. 

منصوری تأکید کرد: صد در صد تعهدات تسهیلاتی و اقتصادی مصوبات سفر اول رئیس جمهور در این استان اجرایی و عملیاتی شده است. 

وی درخصوص برنامه سفر آتی رئیس جمهور به استان هرمزگان گفت: این استان هرمزگان از نظر شاخص رشد از استان‌های ممتاز کشور است و سفر اول آیت الله رئیسی منشأ اقدامات مؤثری در این نقطه از کشورمان بوده است. 

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی از این پروژه ها به عنوان نمونه توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود، گفت: حضور در پروژه‌های مسکن و تقدیم واحدهای مسکونی و زمین به مردم و همچنین افتتاح طرح های مختلف صنعتی و اقتصادی از برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر است. 

منصوری از افتتاح سه بندر در نقاط  مختلف استان با حضور رئیس جمهور خبر داد و افزود: در این سفر به صورت متمرکز برای کل کشور حدود هزار مدرسه افتتاح می‌شود. که رئیس جمهور با حضور در مدرسه ای در بشاگرد به صورت نمادین این تعداد مدرسه را افتتاح می‌کند. ۲۰۰ مدرسه از این هزار مدرسه متعلق به استان هرمزگان است.

وی تصریح کرد: در این سفر در حوزه طرح‌های دریامحور و اقتصاد دریا پایه هم طرح‌های خوبی به افتتاح می رسد. 

منصوری هم‌چنین به افتتاح راه آهن رشت - کاسپین اشاره و عنوان کرد: اقتصاد دریا به دریا و کریدور اصلی ریلی کشور از شمال تا جنوب از برنامه‌های مهم دولت بوده که از سال‌های قبل شروع و تکمیل شده و اکنون آماده بهره‌برداری است و در آینده نزدیک با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود. 

وی در ادامه گفت: برای اجرای این پروژه نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است که البته این مبلغ در طول زمان بوده و اگر به روز شود بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای راه آهن رشت - کاسپین هزینه شده است.

وی افزود: این راه آهن از نظر حمل و نقل ریلی و گردشگری و از نظر اقتصاد بار و جا به جایی مسافر بسیار اهمیت دارد که امید است در ایام پایانی سال تقدیم مردم استان گیلان و همه کشور شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول