اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

3 سایت جدید اینترنت پُرسرعت در خراسان‌شمالی راه‌اندازی شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی گفت: سایت‌های جدید در روستاهای «حاج حسین» شهرستان مانه و «اترآباد علیا» بجنورد راه‌اندازی و ارتقای فناوری نیز در روستای «عراقی» اسفراین محقق شد.

3 سایت جدید اینترنت پُرسرعت در خراسان‌شمالی راه‌اندازی شد

سیدعلی مرتضوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهارکرد: سایت‌های جدید در روستاهای «حاج حسین» شهرستان مانه و «اترآباد علیا» بجنورد راه‌اندازی و ارتقای فناوری نیز در روستای «عراقی» اسفراین محقق شد.

وی گفت: با احداث ۲ سایت جدید ارتباطی فول تکنولوژی، روستاهای «حاج حسین» شهرستان مانه دارای ۲۳ خانور و جمعیت ۸۹ نفر و «اترآباد علیا» شهرستان بجنورد با ۴۰ خانوار و جمعیت ۱۲۹ نفری و ارتقا تکنولوژی سایت تلفن همراه روستای «عراقی» از توابع شهرستان اسفراین در قالب ۱۰۴ خانوار و جمعیت ۳۳۲  نفری از نعمت ارتباطات پر سرعت همراه بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی افزود: سایت‌های مذکور با سرمایه‌گذاری حدود ۱۱۰ میلیارد ریالی از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) نصب و راه‌اندازی شده است.

مرتضوی بیان داشت: با اتصال این ۳ روستا، در حال حاضر حدود ۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پُرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه زمینه رشد و توسعه بیش از پیش روستاها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت محقق خواهد شد، افزود: توسعه و تکمیل پوشش ارتباطات روستایی با هدف فرصت برابر دسترسی برای همه مردم چه در روستا و چه در شهر از ظرفیت فضای مجازی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق عدالت اجتماعی از مسیر عدالت ارتباطی است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول