" /> " /> " /> " />
اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

احداث تراموا به صورت ریلی در تهران منتفی است

رئیس شورای شهر تهران در خصوص نحوه احداث تراموا در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد و گفت:احداث تراموا به صورت ریلی در تهران منتفی است.

احداث

به گزارش فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز 10 بهمن 1402 در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در خصوص احداث تراموا، گفت: ساخت تراموا به صورت ال.آر.تی قابل طرح است و به صورت ریلی اجرا نمی شود و قرار است در صورتی که صرفه و صلاح شهر باشد تراموا به صورت چرخ‌های لاستیکی و بدون ریل در تهران احداث شود.

به گفته چمران، البته این موضوع منوط به قیمت تراموا است و باید تمام این موارد مورد بحث قرار بگیرد اما انچه که مسلم است اجرای تراموا به صورت ریلی در تهران منتفی است.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، گفت: در این باره کارخانه‌های تولید اتوبوس اقداماتی انجام داده اند اما با توجه به اینکه برخی از این کارخانجات در این سال‌ها تعطیل شده بودند کار زمان بر است.

برای رسیدن به شورا در ساعات غیرپیک از چهارراه سیروس تا خیابان بهشت ۴۰ دقیقه در ترافیک بودم

همچنین مهدی اقراریان در جلسه امروز شورا به استفاده از نیروهای خلاق و نوآور در کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم مشکلات مردم با حضور این نیروها حل و فصل شود و شاهد کارآمدی نهادها و دستگاه ها باشیم.

وی با بیان اینکه پاسخ مکاتبات ما به شهرداری فرآیند طولانی دارد و اگر پاسخی داده شود رفع تکلیفی است، گفت: تقاضای بنده این است که شهردار تهران هرچه سریعتر گزارشی از قراردادهای منعقد شده، در شورا ارائه دهد. شهردار تهران گزارش دهد که چه تعداد از اتوبوس هایی که قول آن داده شد، به صورت واقعی در خطوط به کار گرفته می شود. خوشبختانه ما در شهر با اتوبوس های جدید مواجه شده ایم اما گزارش جزئی آن باید در شورا ارائه شود.

اقراریان با تأکید بر ترافیک رنج آور تهران، گفت: بنده برای رسیدن به شورا در ساعات غیرپیک از چهارراه سیروس تا خیابان بهشت ۴۰ دقیقه در ترافیک بودم. این موضوع را در بزرگراه ها نیز می بینیم و ساعت نمی شناسند. مگر اینکه از ساعت ۱۲ شب به بعد تردد کنیم که ترافیک وجود نداشته باشد.

آذین‌بندی شهر با توجه به تقارن اعیاد رجب و نیمه شعبان

در ادامه جلسه امروز شورا، مهدی عباسی گفت: جوانان و فرزانگان از جمله سرمایه های کشور هستند. آینده از آنِ کشورهایی است که در سنگر علم و فناوری رشد می کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورا با بیان اینکه ما در روزهایی با مناسبت های ملی و مذهبی قرار گرفته ایم، گفت: با توجه به اعیاد ماه رجب و ایام دهه فجر و پیوند ماه مبارک رمضان با عید نوروز، به نظر فرصت مناسبی پیش آمده که در آذین بندی شهر اتفاق خوبی را رقم بزنیم و شهرداری باید این موضوع را در دستور کار قرار دهد و از همین روز دستور آماده سازی فضای شهر را ابلاغ کند تا فضای تهران درخور شأن مردم پایتخت باشد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به بازدید چهار ساعته مقام معظم رهبری از نمایشگاه علمی، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب پروژه های مهم را یک به یک دنبال می کردند تا به نتیجه برسد. امیدواریم دانشمندان ما در زمینه های علمی به دستاوردهای بالایی برسند. شهرداری همواره آماده جشن و چراغانی هست اما شهردار تهران قطعاً تأکید خواهد کرد که اقدامات ارزشمند و به دور از اسراف در سطح شهر انجام شود.

جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ قابل تقسیط نیست

در ادامه جلسه امروز مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ۲۴ آبان ماه سال قبل طرحی را در شورای شهر تهران به صورت دو فوریت در خصوص «تقسیط عوارض شهرسازی» تصویب کردیم. این عوارض در اقساط ۲۴ و ۳۶ ماهه پیش بینی شده بود؛ اما در بررسی‌های انجام شده و به دنبال ملاقات های مردمی با این مشکل مواجه شدیم که عوارض پارکینگ تقسیط نمی‌شد.

وی ادامه داد: در پیگیری ها تأکید شد که تقسیط عوارض باید انجام شود؛ ۲۳ اردیبهشت ماه در اصلاحیه عناوین مندرج در مصوبه قبلی تأکید کردیم که جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز قابلیت تقسیط دارد؛ اما مناطق ۲۲ گانه می گویند تقسیط امکان ندارد و به هیچ عنوان تقسیط صورت نمی گیرد.

بابایی گفت: تخلف بعدی این است که وقتی مؤدی از این مراحل عبور کرد و به تقسیط رسید، به او می گویند باید ۵۰ درصد پیش پرداخت را انجام دهند و مابقی تقسیط شود؛ در حالیکه باید بدون پیش پرداخت باشد.

وی با بیان اینکه بنده امیدی ندارم، گفت: از کمیسیون نظارت و حقوقی درخواست جدی دارم که این موضوع را در دستور کار و اولویت خود قرار دهند.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه قرار شد به تمام مناطق تأکید کنند که بر اساس آنچه در شورا تصویب شده و بدون کم و کاست موارد اجرایی شود، گفت: اگر منطقه ای این مصوبه را اجرا نکرد شدیداً مورد برخورد قرار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه، حبیب کاشانی خزانه دار شورا با بیان اینکه جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ قابل تقسیط نیست، گفت: جرائم باید پرداخت شود و تنها عوارض می تواند تقسیط شود.مصوبه شورا ایراد قانونی دارد و ما تنها می توانیم تقسیط عوارض انجام دهیم و وقتی قاضی دستور پرداخت جرائم داده است، نمی‌توانیم، تقسیط را مطرح کنیم.

چمران رئیس شورای شهر تهران هم گفت: ایراد قانونی در این زمینه وجود ندارد و حتی اگر اشکالی هم داشته باشد، در حال اجراست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول