اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اقتصادی

اتاق ایران: آئین نامه اینترنتی توزیع دارو با گذشت یکسال از ابلاغ قانون تدوین نشده است

اتاق ایران اعلام کرد: وزارت بهداشت باید طبق آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان، دستورالعمل توزیع دارو بر پایه سکوها و پلتفرم‌ها را تهیه کند.

اتاق ایران: آئین نامه اینترنتی توزیع دارو با گذشت یکسال از ابلاغ قانون تدوین نشده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه توانا، دیروز در نشست کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران موضوع توزیع اینترنتی دارو از طریق سکو ها و پلتفرم ها مطرح شد. در این نشست تاکید شد وزارت بهداشت با همکاری وزارت ارتباطات باید دستورالعمل توزیع دارو از طریق سکو ها و پلتفرم ها را تهیه کند.

طبق اطلاعات موجود علی‌رغم اینکه از ابلاغ این آیین‌نامه بیش از یک سال می‌گذرد، هنوز دستورالعملی از طرف وزارت بهداشت برای امکان توزیع دارو از طریق پلتفرم‌ها، تدوین نشده است.

شهرام کلانتری، رئیس انجمن داروسازان ایران، علت تعارض‌های حقوقی که وجود دارد را موافقت وزارت بهداشت با توزیع دارو تا داروخانه در چارچوب پلتفرم‌ها و مخالفت او با عرضه آن تا مصرف‌کننده نهایی در این قالب، دانست.

او خاطرنشان کرد: زمانی که در سال ۱۴۰۱ آیین‌نامه در هیات وزیران به تصویب رسید، وزارت بهداشت با آن موافق بود چون درباره توزیع دارو صحبت شد؛ اما امروز درباره عرضه دارو و فروش آن از طریق پلتفرم‌ها به مصرف‌کننده نهایی صحبت می‌شود که وزارت بهداشت با آن مخالف است. هوشمندسازی فرآیند توزیع دارو، رانت فضا را از بین می‌برد؛ اما عرضه دارو موضوع دیگری است.

سادینا آبایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران با تأکید بر اینکه تحول دیجیتال و رفتن به سمت الکترونیکی شدن امور در همه حوزه‌ها یک قانون است. بنابراین در حوزه دارو هم باید این تحولات اتفاق بیفتد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول