اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

دادستان مرکز خراسان‌شمالی: وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری مناسب نیست

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌شمالی گفت: به دلالت داده‌های آماری متأسفانه وضعیت بانک‌های استان در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری مناسب نیست.

دادستان مرکز خراسان‌شمالی: وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان‌شمالی، سید جواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌شمالی در«نشست فوق العاده کارگروه استانی نظارت و پیگیری حقوق عامه» که با محوریت بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری با حضور مدیران یا نمایندگان بانک های استان در دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد برگزار شد اظهار کرد: اعطاء تسهیلات مربوط به ازدواج و فرزندآوری یکی از تکالیف قانونی و از جمله تعهدات الزام آور بانک‌ها است و با این وصف باید این مقرره قانونی هر چه سریعتر اجرایی شود.

وی گفت: با وجود موانع و محدودیت‌های ناشی از آن، در روند اجرای کلیات مقررات مرتبط با «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و نتیجتاً تحقق اهداف موردنظر اختلالات بسیار جدی ایجاد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌شمالی افزود: ایفای نقش یاد شده و تحقق این قسم از کارکرد بانک‌ها بر اساس مبانی قانونی ذکر شده، در صورت اجرایی شدن می تواند به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اساسی و از جمله عوامل زمینه‌ساز جوانی جمعیت و استحکام مبانی خانواده و به یک اعتبار عامل انگیزشی در فرزندآوری به شمار رود.

وی ادامه داد: اهتمام جدی نسبت به این موضوع حساس از اهمیت مضاعف و دوچندان برخوردار است که این موضوع باید توسط بانک‌های عامل مورد تاکید قرار گیرد.

دادستان بجنورد گفت: به دلالت داده های آماری متأسفانه وضعیت بانک‌ها چه در سطوح ملی و چه در مقیاس استانی در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری چندان مناسب و مساعد نیست.

ایلالی بیان داشت: این امر موجب تضییع حقوق افراد و اتلاف وقت و زمان می شود و تداوم آن نارضایتی بیش از پیش مردم را در پی خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بنیادین بودن و آینده نگری را از جمله کارویژه های اصلی «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» دانست و با اشاره به جمعیت بالای سالخورده در کشور گفت: اگر تدابیر لازم اتخاذ نشود و اقدامات لازم صورت نگیرد قطعاً در دهه‌های بعدی با معضلی به نام پیری جمعیت مواجه خواهیم بود.

ایلالی در پایان با اشاره به تکالیف و وظایف دستگاه های مختلف در مسیر اجرای قانون یاد شده افزود: وظایف و تکالیف دستگاه‌های اجرایی در این زمینه کاملاً احصاء و مشخص شده و دادستان به عنوان مدعی العموم با مدیران و مسؤولانی که از ایفای وظایف خود تخطی و یا مرتکب ترک فعل گردیده اند، مطابق قوانین موضوعه برخورد خواهد کرد.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول