اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مقبرة‌الشعرا برای تکمیل شدن 3 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از تخصیص 200 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی مقبره الشعرا خبر داد و گفت: برای اتمام طرح ساماندهی مقبره الشعرا، بیش از 3 هزار میلیارد ریال نیاز است.

مقبرة‌الشعرا برای تکمیل شدن 3 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی  امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان با اشاره به بخشی از فعالیت های انجام شده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و عملکرد این اداره کل در زمینه های عمرانی اظهار کرد: در حوزه‌ی پروژه‌های عمرانی شاهد اتفاقات مبارکی هستیم و فقط در حوزه تسهیلات از محل درآمدهای نفت، ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های فرهنگی در استان جذب کردیم و تا پایان سال عمرانی آتی چهار پروژه مهم در شهرستان های استان به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه ساختمان ملکان در حال اتمام است، گفت: سالن هشترود نیز احیا شده است و عملیات عمرانی آن جریان دارد و مجتمع های فرهنگی و خانه فیلم آذرشهر و هریس نیز در هفته هنر انقلاب بهره برداری می شوند.

بلاغی در ادامه به طرح بازسازی مقبره‌الشعرا تبریز اشاره کرد و گفت: ساختار بیرونی مقبره الشعرا پس از ۱۱ سال بلاتکلیفی، سر و سامان یافته و در چند ماه آتی نیز اقدامات مهمی در این راستا انجام خواهد شد.

مقبره الشعرا ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

وی از تخصیص بیست میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‌های فرهنگی مقبره الشعرا خبر داد و گفت: برای اتمام طرح ساماندهی مقبره الشعرا، بیش از سه هزار میلیارد ریال نیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: مقبره‌ ی چند تن از اساتید ازجمله استاد نظمی نیز در ماههای آتی بازگشایی و به نحو شایسته‌ای طراحی خواهد شد.

بلاغی گفت: همچنین مقبره‌الشعرا به محور فعالیتهای فرهنگی و ادبی استان تبدیل شده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری نشست‌های انجمن ادبی تبریز، اجرای برنامه‌های ویژه شعر فجر و ... در این مکان تاریخی فرهنگی اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی همچنین از بازسازی مجموعه فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز و همچنین بهسازی مجتمع سینمایی 22 بهمن خبر داد.

بلاغی با اشاره به فعالیتهای این اداره کل در طول یک سال گذشته گفت: اصلی ترین کارکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگی و هنری، تنظیم گری و سپردن امور فرهنگی به مردم و تقویت هسته های مردمی است و ما در دور جدید سعی کرده‌ایم رویکردی تحولی داشته باشیم و بر مبنای رویکرد اصلی اداره کل که تنظیم‌گری است،‌ نقش متولی، ‌راهبر و پیشران را تقویت کنیم.

وی افزود: بر این اساس با مردمی کردن فرهنگ و هنر،‌این پیشرانی را تقویت کرده و جریان‌ها،‌هسته‌ها و تشکل‌های مردمی را پشتیبانی و حمایت می‌کنیم تا کنش‌گری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: اگر فرهنگ و هنر را به مردم سپرده و نقش حمایتی و خود را ایفا کنیم، ‌جریان‌های مردمی فرهنگ و هنر شکل گرفته، ‌رشد یافته و به جایگاه مناسب خود خواهند رسید و در واقع ما توانسته‌ایم فرهنگ را به دست خود اصحاب فرهنگ جلو ببریم زیرا عقبه مردمی در این حوزه بسیار توانمند است .

وی با تاکید بر اینکه در جریان فرهنگ وظیفه‌ی ما پشتیبانی و ایفای نقش مکمل است گفت: در هر برهه‌ای که فرهنگ را به دست خود اهالی فرهنگ سپرده‌‌ایم موفق بوده‌ایم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول