اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فعالیت 57 گروه جهادی طلاب و روحانیون برای محرومیت زدایی مازندران

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون مازندران گفت: 57 گروه جهادی طلاب و روحانیون مازندران برای محرومیت زدایی و کارهای عمرانی فعالیت دارند.

فعالیت 57 گروه جهادی طلاب و روحانیون برای محرومیت زدایی مازندران

حجت الاسلام سید میثم نبوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل، اظهار کرد: برنامه های سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون مازندران در چند نکته بسیار مهم اولویت بندی شده و سعی داریم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اگر بخواهیم مشکلات مملکت را حل کنیم باید روحیه جهادی، انقلابی و تفکر بسیجی را حاکم کنیم، تصریح کرد: بسیج طلاب برنامه محور گام برداشته و جهاد امیدآفرینی شاکله اصلی است.

مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون مازندران با بیان اینکه تلاش های فراوان در راستای جهاد تبیین، موضوعات امیدآفرینی، بصیرت افزایی و نهضت های روشنگری، خاطرنشان کرد: آموزش های مبلغان و طلاب در قالب توانمندسازی ها شکل می گیرد که در جامعه موضوعات بصیرتی و دستاوردهای نظام اسلامی را به دیگران انتقال دهند، دیگر فعالیت ها در زمینه جهاد خدمت و کارآمدی است که در قالب اردوهای جهادی از جانب بسیج طلاب مدیریت شده و شکل می گیرد.

وی یادآور شد: طلبه های مازندرانی روزهای پایانی هفته در مناطق محروم حضور پیدا می کنند و علاوه بر موضوعات عمرانی و ساخت مسکن محرومان و مستضعفان در کنار قشر محروم جامعه حضور یافته و مباحث فرهنگی، تبلیغی و مذهبی در مساجد و مدارس برگزار می کنند.

نبوی با اعلام فعالیت گروه های جهادی که دست به کارهای عمرانی و ساخت و ساز می زنند، متذکر شد: تعداد ۵۷ گروه جهادی در مجموعه بسیج طلاب مازندران فعالیت دارند که هر کدام در یک عرصه فعال بوده همچنین در زمینه کرونا هم گروه های جهادی برای حفظ سلامت و دفاع بیولوژیک اثرگذاری داشتند.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که برعهده مان است این بوده که در زمینه موضوعات شرعی نیز ورود پیدا کنیم البته در این زمیه اقدامات لازم انجام شد و هم اکنون در حوزه های مختلف تبلیغی دست به کار جهادی می زنیم تا با اعزام به مناطق دوردست استان و روستاها روشنگری و جهاد تبیین انجام شود.

مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون مازندران با اشاره به برنامه های مختلف روحانیون و طلاب در ایام مختلف ماه رمضان، دهه محرم، فاطمیه، جشن های ولادت اهل بیت و مناسبت های ملی و مذهبی، ادامه داد: با روحیه جهادی، انقلابی و تفکر بسیجی فعالیت گسترده داریم همچنین از دیگر اولویت ها اردوب راهیان نور است که یکی از وظایف مهم بسیج طلاب خواهد بود.

وی افزود: در این حوزه با اعزام زائر طلبه و روحانی برادر و خواهر می خواهیم از فضای معنوی جبهه های هشت سال دفاع مقدس در غرب و جنوب کشور بهره گرفته و با فرهنگ والای ایثار و شهادت آشنا شوند، همچنین با اعزام روحانیون مستقر در اردوگاه های راهیان نور این افراد به عنوان راویان نور تبلیغ چهره به چهره داشته و در موضوعات مختلف دینی، مذهبی، احکام و آشنایی با شهدای مازندرانی مناطق عملیاتی دست به تبیین و روشنگری می زنند البته روحانیون کاروان هم موضوعات شرعی و تعمیق معنویت را ترویج می کنند.

نبوی گفت: بیش از ۱۰ هزار طلبه بسیجی در سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون مازندران فعالیت دارند تا در آینده بتوانند مباحث اعتقادی، دینی، مذهبی و فرهنگی جامعه اسلامی را به دست گیرند.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول