اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

پایان سفر امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد؛ وزیر خارجه راهی تهران شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت همتای پاکستانی و در رأس هیأتی سیاسی و امنیتی به اسلام‌آباد سفر کرده بود، راهی تهران شد.

پایان سفر امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد؛ وزیر خارجه راهی تهران شد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان که در پاسخ به دعوت همتای پاکستانی و در رأس هیأتی سیاسی و امنیتی به اسلام‌آباد سفر کرده بود پس از دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد این کشور راهی تهران شد.

این سفر بعد از تحولات اخیر در مناسبات بین ایران و پاکستان و حملات انجام شده به مقر جیش الظلم و واکنش پاکستان با حمله به نقطه‌ای در منطقه مرزی ایران انجام شد. 

امیرعداللهیان در این سفر با جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان، عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان و انوار الحق نخست‌وزیر موقت این کشور دیدار و گفت‌‌‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با همتای پاکستانی تصریح کرد: دو طرف به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر احترام می‌گذاریم. امروز ما در اینجا در اسلام‌آباد هستیم تا به همراه جیلانی با صدای بلند اعلام کنیم که ایران و پاکستان به تروریست‌ها فرصت و مجال نخواهند داد که امنیت دو کشور را هدف قرار دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان این سفر در شبکه اجتماعی ایکس در گزارشی نوشت: در جریان سفر به پاکستان با ژنرال عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش، آقای انورالحق نخست‌وزیر و آقای جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کردم. توسعه مناسبات دوجانبه در زمینه تجاری، اقتصادی، علم و فناوری، انرژی، سیاسی، امنیتی و مرزی ذیل سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، افزایش بازارچه‌های مرزی و بررسی آخرین تحولات منطقه‌، مهم‌ترین محور رایزنی‌ها در اسلام‌آباد بود. همچنین در نشست خبری مشترک با همتایم با بیان اینکه روابط دو کشور می‌تواند منبع مهمی برای صلح و ثبات پایدار در منطقه باشد، بر عزم جدی طرفین جهت اتخاذ رویکردی مبتنی بر همکاری برای مقابله با خطر تروریسم تأکید شد. 

وی همچنین افزود: در پایان نیز تصریح کردم که به تروریست‌ها فرصت نخواهیم داد که امنیت ایران و پاکستان را هدف قرار دهند.

این دومین سفر دوجانبه امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد بعد از تصدی وزارت امور خارجه بود. او چهارشنبه شب ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه سابق پاکستان در نخستین سفر دوجانبه وارد اسلام‌آباد شد. امیرعبداللهیان آذر ۱۴۰۰ و برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی درباره اوضاع افغانستان نیز به اسلام‌آباد سفر و در حاشیه این نشست با برخی مقامات پاکستان از جمله عمران خان نخست‌وزیر پیشین این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول