اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شهرک‌نشینان خط و نشان حزب‌الله را باور کردند نه تضمین‌های تل‌آویو را

رسانه‌های اسرائیلی امروز دوشنبه گزارش دادند که شهرک‌نشینان صهیونیست برخلاف توصیه افسران ارتش حاضر به بازگشت به منازلشان در نوار مرزی با لبنان نیستند و به خط و نشان‌ حزب‌الله بیشتر اهمیت می‌دهند.

شهرک‌نشینان خط و نشان حزب‌الله را باور کردند نه تضمین‌های تل‌آویو را

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «حزب الله با یک تلاش ساده و شلیک بین ۳ تا ۴ موشک در روز و ارسال چند پهپاد موفق شد مانع بازگشت اسرائیلی‌ها به شهرک‌های شمالی شود..پناه‌دادن به ده‌ها هزار اسرائیلی بسیار دشوار است». این بخشی از گزارش امروز (دوشنبه) کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در خصوص وضعیت شهرک‌های صهیونیست‌نشین تخلیه شده در شمال فلسطین اشغالی است.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نیز امروز از مخالفت ساکنان شهرک‌های شمالی با پیشنهاد بازگشت به این شهرک‌ها که با حمایت مقامات و افسران اسرائیلی طرح شده خبر داد. این در حالی است که حزب‌الله لبنان در خصوص پیشنهادهای تل‌آویو برای بازگشت شهرک‌نشینان خط و نشان کشیده و اعلام کرده که دست تل‌آویو بسته است و «حزب الله قصد دارد همچنان در وضعیت جنگ با صهیونیستها باقی بماند».

 

فرمانده تیپ ۷۶۹ سرهنگ آوی مارتیانو که خود از حامیان این طرح بازگشت است گفت با وجود این‌که این شهر‌ک‌ها زیر آتش نیستند، مقامات مسؤول این شهرک‌‌ها بدون دریافت تضمین‌های امنیتی حاضر به بازگشت نیستند.  گواه آن اظهارات شهردار کریات شمونا آویچای استرن است که که گفته «تهدیدها همچنان در شمال وجود دارد، بنابراین نمی‌توان به بازگشت فکر کرد».

مقاومت اسلامی لبنان از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ به عملیات خود در امتداد مرز لبنان و فلسطین اشغالی در پاسخ به تجازوهای رژیم صهیونیستی به حاکمیت لبنان و نسل‌کشی در نوار غزه ادامه می‌دهد. حدود ۶۰ هزار شهرک‌نشین از آغاز حملات مقاومت لبنان به شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در نقاط مرزی مشترک با فلسطین اشغالی، از این شهرک‌ها گریخته‌اند و به اعلام کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل، ۴۰ درصد از شهرک‌نشینانی که در خانه‌های خود در شمال مانده‌اند به «علائم شدید استرس پس از سانحه دچار شده‌اند». هرچند این روزها مقامات اسرائیلی مدعی هستند؛ شرایط برای بازگشت صهیونیستها در حال فراهم شدن است و تسهیلاتی را برای بازگشت شهرک‌نشینان در نظر دارند.

هرچند که گرشون هاکوهن سرلشکر ذخیره اسراییلی معتقد است حزب الله با کمترین تلاش تاکنون موفق شده مانع بازگشت اسرائیلی‌ها به خانه‌هایشان در شمال فلسطین اشغالی شود. 

 به باور تحلیلگران، دلیل اصلی وحشت مقامات اسرائیلی از تخلیه شهرک‌ها و تلاش‌ آنها برای ترغیب شهرک‌نشینان به بازگشت به شهرک‌هایشان در شمال فلسطین اشغالی این است که تخلیه این شهرک‌ها در محدوده مرز لبنان با فلسطین اشغالی تا عمق تقریبا ۵ کیلومتری شمال اراضی اشغالی در حال سرایت تدریجی به مناطق عمقی‌تر ۱۰ - ۱۵ کیلومتری و حتی ۲۰ کیلومتری در شمال اراضی اشغالی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول