اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک چه گذشت؟

کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک ظهر امروز با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در اراک برگزار شد.

در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک چه گذشت؟

  به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ظهر امروز نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و جمعی از مسوولان استان و اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوا در اراک برگزار شد.

در این نشست ایرج حشمتی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: مطالبه و سخن سازمان‌های مردم نهاد پیرامون آلودگی هوا درست است.

وی افزود: در شهر اراک نیروگاه متهم ردیف اول آلودگی هوا است، سازمان محیط زیست مجوز مازوت سوزی نداده است و صدور مجوز مازوت سوزی یک تصمیم فرادستگاهی است؛ تمام تلاش محیط زیست کاهش مازوت سوزی نیروگاه است و کاهش 64 درصد مصرف مازوت یک اتفاق خوشایند است.

معاون  محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه قرار است ظرف دوسال آینده   ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر در کشور تولید شود، گفت: دغدغه ویژه سازمان محیط زیست صدور سریع مجوزهای تولید انرژی تجدیدپذیر است.

حشمتی بیان کرد: برنامه‌هایی با همکاری دیسپاچینگ وزارت نفت برای کاهش سرانه مصرف مازوت نیروگاه تا پایان سال در حال پیگیری است که امیدواریم محقق شود، ضمن اینکه باید گفت:سرانه مصرف گاز توسط نیروگاه‌ها بر عهده سازمان محیط زیست نیست.

وی خواهان استفاده از ظرفیت سفر ریاست جمهوری به استان برای جذب اعتبارات آلودگی هوا شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: اینکه عده‌ای بی هیچ سند و ادله کافی در خصوص عدم تاثیر مازوت بر سلامت اظهار نظر می‌کنند، جای بسی تعجب است و سازمان محیط زیست باید به عنوان مرجع رسمی در این خصوص اظهار نظر کند.

 علی‌اکبر اسدی افزود: مردم و گروه‌های مختلف مردمی نسبت به مازوت‌سوزی نیروگاه نگران و دغدغه‌مند هستند که این نگرانی آنان کاملا به حق است و باید به مطالبات آنان پاسخ داد.

وی تصریح کرد: ضروری است یک زمان‌بندی مشخص از سوی وزارت نفت در خصوص تولید مازوت با سولفور کم اعلام شود تا سازمان حفاظت از محیط زیست نیز بتواند در این اساس مطالبات را پیگیری کند.

اسدی قطع مازوت‌سوزی نیروگاه را خواستار شد و ادامه داد: سالانه باید ۱۰ درصد مازوت سوزی نیروگاه شازند کاهش یابد و در شهرهایی مانند اراک که مشکل آلودگی هوا دارند نیاز است دستور داده شود مازوت سوزی انجام نشود.

وی از ارائه پیشنهاد کاهش میزان تولید برق نیروگاه به شورای عالی امنیت ملی خبر داد و گفت: انتظار می‌رود سازمان حفاظت این پیشنهاد را ارائه دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همچنین خواستار افزایش تعداد ایستگاه پایش آلودگی هوا شد.

اراک 123 روز ناسالم را سپری کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز گفت:  اراک در سال جاری تنها ۳ روز پاک و ۱۲۳ روز هوای ناسالم و بسیار ناسالم و خطرناک را تجربه کرده است.

یوسف یوسفی افزود: در سال جاری ۶۱۷ اخطاریه برای صنایع آلاینده صادر و ۳۷ واحد غیرمجاز پلمب شده است.

به گفته وی شکایت از نیروگاه شازند در مراجع قضایی و پیگیری تعطیلی و انتقال نیروگاه از طریق ریاست سازمان محیط زیست در دستور کار قرار دارد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول