اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

طی دهه‌فجر ۱۱ پروژه آموزشی با ۲۹ کلاس درس در خراسان‌شمالی بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی گفت: طی دهه فجر سال جاری ۱۱ پروژه آموزشی با ۲۹ کلاس درس و ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع زیربنا و مجموع اعتبارات ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

طی دهه‌فجر ۱۱ پروژه آموزشی با ۲۹ کلاس درس در خراسان‌شمالی بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز امین فلاح‌کوشکی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اظهارکرد: طی دهه فجر سال جاری ۱۱ پروژه آموزشی با ۲۹ کلاس درس و ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع زیربنا و مجموع اعتبارات ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: طی سال تحصیلی جاری در آستانه دهه فجر، ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات سیستم‌های گرمایشی، مکانیکی، فنی‌وحرفه‌ای و ورزشی انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی افزود: سرانه فضای آموزشی کشور ۵ و ۲۸ صدم مترمربع است که این سرانه در خراسان‌شمالی ۵ و ۷۲ صدم مترمربع است و در جایگاه ۱۷ کشوری قرار دارد.

 وی با اشاره‌به اینکه طی مهاجرت‌های اتفاق افتاده میانگین سرانه فضای آموزشی متناسب نیست، تصریح کرد: در خراسان‌شمالی، بام و صفی‌آباد با رقم ۸ و ۹۶ صدم متر‌مربع بیشترین سرانه فضای آموزشی و بجنورد با ۴ و ۸۱ صدم متر‌مربع کمترین است.

فلاح بیان داشت: از لحاظ تراکم فضای کالبدی کلاس درس میانگین استان ۲۱ دانش‌آموز در هر کلاس است که بام و صفی‌آباد با ۱۱ دانش‌آموز کمترین تراکم و بجنورد با ۲۹ دانش‌آموز بیشترین تراکم دانش‌آموزی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از لحاظ وضعیت استحکام مدارس در استان مجموعا ۳ و ۶ دهم مدارس نیازمند مقاوم‌سازی و ۷ و ۲ دهم درصد مدارس تخریب و بازسازی هستند که در مجموع ۱۱ و ۲ دهم درصد مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی و تخریب و بازسازی هستند.

فلاح اظهار داشت: در سال جاری مجموع اعتبارات ابلاغ شده به استان ۴۴۲ میلیارد تومان بوده که این رقم طی سال گذشته ۳۳۵ میلیارد تومان بوده و تاکنون ۱۰۴ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

این مقام مسئول یادآور شد: خراسان‌شمالی ۱۹۳ هزار دانش‌آموز دارد که ۱۸۷ هزار نفر از آنها در مدارس دولتی، در یک‌هزار و ۶۰۳ فضای آموزشی و ۸‌ هزار و ۴۱۱ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند. 

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول