اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

5603 واحد نهضت ملی مسکن خراسان‌جنوبی در مرحله اتمام ساخت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی تعداد ساختمان هایی که به مرحله انجام فونداسیون رسیده است را در استان ۶ هزار و ۳۸۴ واحد عنوان کرد و گفت: ۵ هزار و ۶۰۳ متقاضی اسکلت ساخت خود را نیز به اتمام رسانده‌اند.

5603 واحد نهضت ملی مسکن خراسان‌جنوبی در مرحله اتمام ساخت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قاسم تنها، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری ویژه دهه فجر اظهارداشت: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مسکن، مدیریت ساخت ۴ میلیون مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به این نهاد سپرده شد.

وی تعداد متقاضیانی که در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر خراسان جنوبی برای بهره مندی از نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند را ۵۹ هزار و ۴۴۴ نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۲۸ هزار و ۴۵۱ متقاضی تأیید نهایی شدند.

وی از پرداخت ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه توسط ۱۵ هزار و ۲۶۱ در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر خراسان جنوبی خبر داد و اضافه کرد: تاکنون طی مراحل قرعه‌کشی به ۱۵ هزار و ۹۱۷ متقاضی زمین داده شده و ۱۴ هزار و ۴۷۵ متقاضی هم پروانه ساخت دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در ادامه تعداد ساختمان هایی که به مرحله انجام فونداسیون رسیده است را ۶ هزار و ۳۸۴ واحد عنوان کرد و گفت: ۵ هزار و ۶۰۳ متقاضی اسکلت ساخت خود را نیز به اتمام رسانده‌اند.

 تنها، با بیان اینکه پرداخت اقساط سه ماهه یکی از مشکلات متقاضیان در بیرجند بود که امکان واریز وجه را نداشتند افزود: در این راستا روستاهای شکرآب، دستگرد، بجد و مهدی‌آباد را در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفت.

صدور بیش از ۸۳ هزار جلد سند روستایی و شهری 

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون ۸۳ هزار و ۹۴۷ جلد سند صادر شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۹۱ سند شهری و مابقی روستایی بوده است.  

 تنها، با بیان اینکه در ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار، طرح هادی تهیه شده است گفت: از این تعداد، در ۶۹۱ روستا اجرای طرح هادی شروع شده است و در شاخص اجرای طرح هادی استان ۱۲ درصد بالاتر از شاخص کشوری هستیم.

وی، با بیان اینکه طی دو سال گذشته با استفاده از سهمیه قیر رایگان حدود یک میلیون ۸۰۰ متر مربع از معابر روستایی آسفالت شده است افزود: امسال هم سهمیه قیر رایگان استان ۵۶ میلیارد تومان و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که تاکنون ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است. 

 مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، گفت: از ابتدای استان شدن، ۷ هزار و ۶۷۶ هکتار معادل ۷۶ میلیون و ۷۶۰ هزار متر مربع تأمین زمین داشته‌ایم که به تعداد ۳۱ هزار و ۱۹۱ خانوار واگذار شده است.

تنها، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای استحکام‌بخشی واحدهای مسکن روستایی، بیان کرد: تاکنون ۵۳ هزار و ۶۷۲ واحد با دریافت تسهیلات، مقاوم‌سازی شده‌اند و هنوز ۳۵ هزار و ۱۶۳ واحد در برابر زلزله نامقاوم هستند.

افتتاح ۴۴۴ میلیارد تومان پروژه بنیاد مسکن 

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، در نشست خبری ویژه دهه فجر بیان کرد: طی دهه فجر پروژه‌های بنیاد مسکن با اعتبار ۴۴۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند.

تنها اظهار داشت: افتتاح طرح هادی روستایی در ۳۹‌روستا با اعتبار بیش از ۲۹ میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان از جمله این طرح‌ها است.

وی بهره‌برداری از ۱۷۵ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۳۸۰ واحد گروه ساخت طرح نهضت ملی مسکن را از دیگر طرح‌های مهم دهه فجر دانست و گفت: همچنین تحویل ۲۱۴ جلد سند و تحویل ۱۹۰ قطعه زمین روستایی از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول