اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اهدا کنندگان خون برای تهیه سرم ضد هاری مشارکت کنند

مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: این اداره کل تا پایان سال ۱۴۰۲، باید به میزان ۱۱۰۰ لیتر از اهداکنندگان ویژه پلاسمای خون، سرم ضد هاری تهیه کند و با همکاری شرکت پالایش و پژوهش خون در اختیار معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت قرار دهد.

اهدا کنندگان خون برای تهیه سرم ضد هاری مشارکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون اصفهان، کیان دهراب پور، مدیرکل انتقال خون اصفهان اظهار کرد: این اداره کل تا پایان سال ۱۴۰۲، باید به میزان ۱۱۰۰ لیتر از اهداکنندگان ویژه پلاسمای خون، سرم ضد هاری تهیه و با همکاری شرکت پالایش و پژوهش خون در اختیار معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت قرار دهد.

وی افزود: این دارو که با هزینه زیادی باید از خارج از کشور تهیه می‌شد با تولید داخلی در نهایت توسط مدیریت مرکز بیماری‌های وزارت بهداشت در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی کشور قرار خواهد گرفت تا مورد استفاده افراد دچار حیوان گزیدگی برای پیشگیری از بیماری قرار گیرد.

دهراب‌پور بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون در استان اصفهان فقط ۱۸۷ واحد ضد هاری که معادل ۱۰۱ لیتر است، تهیه شده و با توجه به اینکه اداره کل انتقال خون اصفهان یکی از چهار مرکز تهیه پلاسمای ضد هاری کشور است و به خاطر اهمیت موضوع لازم است برای کمک به هموطنانمان برای پیشگیری از بیماری هاری، اهداکنندگان به مرکز اهدای خون خواجو مراجعه و خواهان اهدای قسمتی از خون خود در این طرح مهم باشند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول