اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

صنعت شیلات در همدان توسعه می‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان یکی از اولویت‌های سازمان را توسعه صنعت شیلات و پرورش آبزیان دانست و گفت: در تلاشیم با افزایش تولید، افزایش سرانه مصرف نیز محقق شود و از ۸.۵ کیلوگرم در استان به متوسط کشوری و جهانی ارتقا یابیم.

صنعت شیلات در همدان توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا بهراملو در جلسه هماهنگی جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی استان همدان در جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های این مجموعه توسعه شیلات در استان است اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ویژه جهاد کشاوری در راستای مصرف آبزیان، فرهنگ‌سازی است.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش سرانه مصرف ماهی در استان اقدامات درخوری صورت گرفته است افزود: متوسط کشوری سرانه مصرف ماهی ۱۲ کیلوگرم است در حالی که این رقم در متوسط جهانی ۲۳ کیلوگرم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با تأکید بر اینکه افزایش مصرف ماهی نقش بسزایی در سلامت خانواده و جامعه دارد گفت: با فرهنگ سازی از جمله ترویج فرهنگ مصرف ماهی با جشنواره‌هایی چون طبخ آبزیان و غذاهای دریایی، سرانه افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید پرورش ماهی همچون دیگر محصولات کشاورزی مد نظر است گفت: در تلاش هستیم با افزایش تولید، افزایش سرانه مصرف نیز میسر شود به طوری که از ۸.۵ کیلوگرم در استان به متوسط کشوری و جهانی ارتقا یابیم.

بهراملو با بیان اینکه تا پایان سال تولید بیش از ۷ هزار تن ماهی سردابی و گرم‌آبی در استان پیش‌بینی شده است تصریح کرد: تولید ماهیان زینتی و زالوی طبی نیز ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم تمام تلاش‌ها به امنیت غذایی پایدار و سلامت جامعه منجر شود یادآور شد: وجود چنین جشنواره‌هایی در افزایش مصرف و طبخ سالم و جذاب آبزیان تاثیر بسزایی دارد.

پایان پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول