اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

راه‌اندازی مکتب خانه موسیقی در کرمان ضروری است

سرپرستان گروه‌های موسیقی نواحی استان کرمان در بردسیر گرد هم آمدند و پیشنهاداتی ارائه کردند که مساعدت در ثبت گروه‌های موسیقی فعال، لزوم همکاری شهرداری‌ها میراث فرهنگی و تامین اجتماعی در خصوص قراردادها و مسائل بیمه‌ای و لزوم راه‌اندازی مکتب خانه موسیقی از آن جمله بودند.

راه‌اندازی مکتب خانه موسیقی در کرمان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نخستین گردهمایی سرپرستان گروه‌های موسیقی نواحی استان کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به میزبانی شهرستان بردسیر برگزار شد.

محسن روحی، در این گردهمایی بر اهمیت پرداختن به فرهنگ بومی و محلی تاکید و هنرمندان موسیقی نواحی را به تولید آثار جدید مبتنی بر داشته‌های غنی فرهنگی و هنری ترغیب کرد و راه گرایش مردم و جوانان به این نوع موسیقی در مقابل موسیقی غیر بومی و بیگانه را، پژوهش در این عرصه و تولید اثر جدید معرفی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به رویکرد این اداره کل در حمایت از این نوع موسیقی فاخر اشاره و گواه این مطلب را برگزاری سالانه جشنواره‌های منطقه‌ای و استانی موسیقی نواحی عنوان کرد که با استقبال کم نظیر هنرمندان، فرهیختگان و مردم هنردوست استان مواجه شده است.

در ادامه گردهمایی، سرپرستان گروه‌های موسیقی نواحی به بیان دیدگاهای خود پرداختند و پیشنهاداتی جهت پویایی هر چه بیشتر موسیقی نواحی و اقتصاد هنر در این حوزه ارائه کردند.

توجه هرچه بیشتر انجمن موسیقی استان به مقوله موسیقی نواحی و راه‌اندازی کمیته‌ای در این زمینه، لزوم تدوین دستورالعمل مشخص حاوی شرایط و ضوابط برای برپایی دوره‌های بعدی جشنواره نواحی استان، مساعدت در ثبت گروه‌های موسیقی فعال، لزوم همکاری شهرداری‌ها میراث فرهنگی و تامین اجتماعی در خصوص قراردادها و مسائل بیمه‌ای، توجه به مقوله ساز‌سازی در کرمان، لزوم راه‌اندازی مکتب خانه موسیقی و همچنین برگزاری بزرگداشت هنرمندان موسیقی نواحی در شهر خودشان از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

در این جلسه وحید محمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ‌وارشاد کرمان نیز با اشاره به اینکه در موسیقی نواحی اصالت حرف اول را می‌زند و از هر چیزی مهم‌تر است، گفت: حفظ سنت‌ها و آداب‌ورسوم و فرهنگ منطقه باخلاقیت‌های هنرمندان به دست می‌آید.

وی بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود حاکمیتی در زمینه حمایت از هنرمندان موسیقی نواحی استان تاکید و در خصوص مواردی همچون بحث آموزش‌های هنری، مشاغل خانگی، ثبت آثار هنری هنرمندان و همچنین خدمات بیمه‌ای و رفاهی صندوق اعتباری هنر توضیحاتی را ارائه کرد.

پایان پیام / ۳۷۶۳ / ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول