اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در داراب

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به‌ویژه در بخش ثابت است و برای تحقق این موضوع از سال گذشته پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در کشور برای افزایش سرعت و کیفیت اینترنت ثابت بر یک بستر امن کلید خورد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در داراب

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، حمید سلیمان‌پور در آیین رونمایی از طرح فیبر نوری در داراب اظهار داشت: در همین راستا طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها از اواخر سال گذشته در استان فارس آغاز شد و هم اکنون در قرارگاه جهادی توسعه فیبرنوری استان امور مربوط به راهبری  و اجرای این پروژه در 12 شهر استان در حال پیگیری و انجام است و داراب یکی از این شهرهاست که اپراتور ارتباطی آن مشخص شده و این اپراتور با دریافت مجوزهای لازم، کار عمرانی را از امروز در این شهر آغاز می کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: با اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها علاوه بر افزایش سرعت دسترسی فعلی کاربران خانگی و تجاری به اینترنت ثابت، زیرساخت های ارتباطی لازم برای دهه های آینده نیز فراهم می شود و خدمات فناورانه و بروز دنیا که زیرساخت مورد نیاز آن اینترنت با کیفیت، پرسرعت و پایدار است از طریق این بستر در دسترس قرار خواهد گرفت. 

رئیس شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه این پروژه در شهر داراب در چند فاز انجام خواهد شد، میزان حفاری در فاز اول را در داراب به طول ۴۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

خلیل اقتصادی، فرماندار ویژه داراب نیز در این جلسه گفت: در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها تمام منازل و کسب و کارهای شهر داراب با بیش از ۲۵ هزار خانوار تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار خواهد گرفت و مردم این شهر می‌توانند از اینترنت باکیفیت و امن با سرعت‌ بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه بهره‌مند شوند. 

وی خاطرنشان کرد: این طرح تا رساندن فیبر نوری به درب ورودی مشترکین برای آنان رایگان است و تنها بهای تجهیزات اتصال به شبکه فیبر نوری بر عهده مشترک خواهد بود.

نماینده عالی دولت در داراب با بیان اینکه این پروژه مهم‌ترین و بزرگترین پروژه ارتباطات در کشور است، تاکید کرد: دستگاههای اجرایی شهرستان داراب به ویژه شهرداری داراب برای اجرای این پروژه با مجریان و دست اندرکاران پروژه همکاری و تعامل لازم را خواهند داشت تا این پروژه در شهر داراب با سرعت و در اسرع وقت انجام شود. 
 

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول