اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افزایش ۸ تا ۱۰۲۸ درصدی صادرات کالا از گمرک سرخس در دولت سیزدهم

فرماندار سرخس از افزایش ۸ تا ۱۰۲۸ درصدی صادرات کالاهای مختلف از گمرک سرخس در دولت سیزدهم خبر داد.

افزایش ۸ تا ۱۰۲۸ درصدی صادرات کالا از گمرک سرخس در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، حسن نوری‌زاده امروز در جلسه با مسئولان گمرک سرخس اظهار کرد: صادرات در حوزه گمرک سرخس با توجه به تغییر نگاه دولت سیزدهم و توجه ویژه به کشورهای همسایه و افزایش حوزه اقتصادی در همه زمینه‌های صادراتی از ۸ تا ۱۰۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: اقدامات زیادی برای افزایش و تسهیل صادرات توسط دولت سیزدهم انجام شده است که در این زمینه ما نظارت مستمر بر موضوعات داشتیم و هماهنگی بین همه دستگاه‌ها را افزایش دادیم.

فرماندار سرخس عنوان کرد: ایجاد پنجره واحد در منطقه آزاد و شبانه‌روزی شدن درب گمرک شهرستان از جمله اقداماتی بوده که در افزایش صادرات نقش مهمی داشته است.

نوری‌زاده با اشاره به بازگشایی ال‌سی با کشور روسیه توسط دولت سیزدهم گفت: استفاده از ظرفیت بزرگ بازگشایی ال سی با کشور روسیه باعث افزایش صادرات و تبادلات مالی در حوزه گمرک سرخس شده است.

فرماندار سرخس به ارتقا گمرک سرخس به سطح یک اشاره و اظهار کرد: در گمرک اقدامات بسیار خوبی برای افزایش سطح آموزش انجام شده است و به زودی برای تکمیل کادر نیروی انسانی نیز بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ نفر نیروی بومی جدید در گمرک سرخس جذب می‌شوند.

وی در ادامه به سفر استاندار خراسان رضوی به ترکمنستان و حضور تجار و فعالان اقتصادی در این سفر اشاره و بیان کرد: در این سفر تسهیلاتی در حوزه روادید تجار ایرانی ایجاد شد و مقرر شد تا بستر مواصلاتی بین جاده سرخس و ماری ترکمنستان آماده‌سازی شود و همه این موضوعات به پویاتر شدن گمرک سرخس کمک می‌کند.

نوری‌زاده در پایان بیان کرد: با توجه به جنگ اقتصادی دشمنان، مجموعه گمرک به عنوان تسهیلگران حوزه اقتصادی و کم اثر کردن تحریم‌ها نقش بسیار مهمی دارد. 

پایان پیام/۷۰۰۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول