اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر افتتاح شد

مراسم افتاحیه شانزدهمین جشنوراه تجسمی فجر برگزار شد.

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر افتتاح شد

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر  یکشنبه ۸ بهمن ماه با حضور مسئولین فرهنگی و هنری و جمعی از هنرمندان در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد. 

پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی کلیپی با موضوعیت غزه پخش شد. 

امیر عبدالحسینی دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر‌ در ابتدای این مراسم به خواندن متنی از اتفاقات و نقاط قوت جشنواره شانزدهم پرداخت. در این متن به تعداد آثار ارسالی و بخش های مختلف جشنواره و حضور ویژه بانوان در این رویداد اشاره شده بود. وی در بخش از صحبت های خود گفت: اقبال و استقبال کمی و کیفی اهالی هنرهای تجسمی برگ زرین دیگری در دفتر این جشنواره است.

در ادامه کلیپی از مراحل برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر تهران پخش شد.

محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی اظهار کرد: عرصه هنرهای تجسمی با تمام بخش های مختلف به قدری وسیع و گسترده است که قابل قیاس با بخش های دیگر نیست. جمعیت بی شمار و ظرفیت کم نظیر امسال به خوبی خود را به نمایش گذاشته است. جشنواره هنرهای تجسمی جشنی برای تمام هنرمندان باید باشد. 

وی افزود: موزه هنرهای معاصر تهران با تمام اعتبار خود به عنوان مهمترین موزه هنری غرب آسیا یکی از پشتوانه های این جشنواره است؛ البته ستون این جشنواره هنرمندان این جشنواره است. تنها جشنواره ای که دبیرکل دارد. از آقای عبدالحسینی تشکر میکنم که پای درددل هنرمندان نشست و از آنها با هر دیدگاهی برای حضور در این رویداد دعوت کرد. جشنواره هنرهای تجسمی فجر باید جشنی مشترک برای هنرمندان با هر سلیقه، ذائقه و رویکردی باشد.

فروغ جشنواره هنرهای تجسمی فجر به برکت وجود هنرمندان است

محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کشور ما تحت اشغال نیست اما دشمن دارد؛ ما شرایط تحریم را می‌گذرانیم. در این شرایط همدلی ها قابل تقدیر است. از همه کسانی که امسال در مقابل تحریم هایی که از جشنواره ها شد شرکت کردند تشکر می‌کنم. از تمام دبیران،داوران و هنرمندان تشکر میکنم. اگر این جشنواره فروغی دارد برای حضور هنرمندان است. این جشنواره جشنواره شخص نیست. امیدوارم شاهد جشنواره ای باشیم که ریشه آن در ایران و ساقه و برگ هایش در جهان نمایان شود.

بهرام عظیمی کاریکاتوریست و مجری این برنامه با کنایه به رقم پایین جایزه از مسئولین برگزار کننده این رویداد درخواست افزایش رقم این جایزه را داشت.

سپس مسعود زنده روح کرمانی پشت تریبون آمد و متنی از استاد محمود فرشچیان را قرائت کرد.

قابل ذکر است نمایشگاه آثار مفاخر هنرهای تجسمی به روایت گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و «آینه در آینه ۳»  پس از این مراسم افتتاح شد. 

آثار هنرمندانی از جمله حسین محجوبی، ابوالقاسم سعیدی، محمدعلی رجبی، ناصر اویسی، نصرالله افجه‌ای، حسین خسروجردی، محمد خزایی، بهزاد شیشه گران و ... در این نمایشگاه به چشم می‌خورد. 

در بخش پوسترهای انقلاب ۹۷ اثر از ۲۷ هنرمند و در بخش مفاخر هنرهای تجسمی بیش از ۸۰ اثر از ۵۵ هنرمند در این موزه به نمایش درآمده است. 

بخش آینه در آینه بخش غیر رقابتی است که از دوره چهاردهم به جشنواره تجسمی فجر افزوده شده است که در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به پوسترهای انقلاب اختصاص یافته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول