اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

رئیس سازمان فضایی: پرتابگرهای سوخت مایع بسیار استراتژیک هستند

رئیس سازمان فضایی در خصوص ماهواره‌بر «سیمرغ» که صبح امروز ماهواره مهدا را به همراه دو نانوماهواره دیگر با موقیت به فضا پرتاب کرد، گفت پرتابگرهای سوخت مایع به لحاظ حمل و دستیابی به جرم‌های بالاتر استراتژیک هستند.

رئیس سازمان فضایی: پرتابگرهای سوخت مایع بسیار استراتژیک هستند

به گزارش خبرنگار علم پیشرفت خبرگزاری فارس، پس از پرتاب موفق ماهواره مهدا و دو محموله همراه آن توسط ماهواره‌بر سیمرغ، حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به استفاده از سوخت مایع در پرتابگرها گفت: پرتابگرهای سوخت مایع در قیاس با سایر پرتابگرها به لحاظ جرمی که می‌توانند حمل کنند، بسیار استراتژیک هستند و ما برای رسیدن به اجرام بالا ناگزیر هستیم در این مسیر حرکت کنیم، خصوصا اینکه پرتاب امروز سبب تثبیت این موقعیت برای کشور ایران شده است. 

ماهواره‌بر سیمرغ ارتقا یافته سریر است
در همین راستا هم سید احمد حسینی مونس، سخنگوی فضایی وزارت دفاع به خبرنگاران گفت: ماهواره‌بر سیمرغ به نوعی ارتقا یافته خانواده سفیر است و از چهار موتور کلاسر شده (خوشه بندی شده) سفیر استفاده می‌کند.

وی افزود: ماهواره‌بر سیمرغ در واقع بستر و پلتفرمی است که کمک می‌کند تا در آینده ماهواره‌برهای بزرگ‌تر همچون سریر که تا وزن بالای یک تن را می‌توانند حمل کنند را بر مبنای فناوری‌هایی که در سیمرغ در حال توسعه هستند، گسترش دهند.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع ادامه داد: این اولین بار است که تزریق چندگانه در حوزه فناوری فضایی کشور به ثبت رسیده و همزمان ماهواره‌بر توانسته است به مداری با ارتفاع و اوج 1110 کیلومتر دست یابد و ایران برای اولین بار توانسته ارتفاع هزار کیلومتری را رد کند.

پایام ییام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول