اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رشته‌ای که مورد نیاز نوزادان و بزرگسالان است

رئیس انجمن گفتاردرمانی ایران گفت: با توجه به اینکه گفتار درمانی یکی از رشته‌های مهم توانبخشی بوده و طیف وسیعی از افراد جامعه از نوزادی تا بزرگسالی نیاز به خدمات تخصصی گفتار درمانی دارند، جایگاه آن در بین جامعه و متولیان سلامت کشور بسیار حائز اهمیت است.

رشته‌ای که مورد نیاز نوزادان و بزرگسالان است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، پیام سیدکلاته، رئیس انجمن گفتار درمانی ایران گفت: فناوری‌های توانبخشی در هر جامعه‌ای بسیار مهم و اساسی است، این فناوری‌ها می‌تواند به بیماران کمک کند تا بهبودی بیشتری در عملکرد فیزیکی و شناختی خود داشته باشند و علاوه بر ارتقای کیفیت زندگی توانخواهان، کیفیت ارائه خدمات توانبخشی را ارتقا دهد.

وی در خصوص جایگاه گفتار درمانی گفت: با توجه به اینکه گفتار درمانی یکی از رشته‌های مهم توانبخشی بوده و طیف وسیعی از افراد جامعه از نوزادی تا بزرگسالی نیاز به خدمات تخصصی گفتار درمانی دارند، جایگاه آن در بین جامعه و متولیان سلامت کشور بسیار حائز اهمیت است. 

سیدکلاته تصریح کرد:امروزه با گسترش فعالیت‌ها و تلاش‌های همکاران سراسر کشور، گفتار درمانی و خدمات تخصصی آن بیش از هر زمان دیگری در حال توسعه است.

سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فعال دانش بنیان و فناور

وی در ادامه، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فعال دانش بنیان و فناور در حوزه توانبخشی را زمینه ساز ارتقاء فناوری‌های این حوزه دانست.

سید کلاته گفت:همکاری گسترده مراکز دانشگاهی با انجمن‌های علمی نیز می‌تواند به ارتقاء فناوری‌های توانبخشی کمک کند و در کنار این همکاری‌ها، آشنایی و استفاده از فناوری‌های نوین جهانی مانند هوش مصنوعی، رباتیک و واقعیت افزوده می‌تواند به بهبود فرآیندهای توانبخشی، همچنین به بهبود کیفیت خدمات و افزایش کارایی در حوزه توانبخشی بیانجامد.

رئیس انجمن گفتار درمانی ایران ادامه داد:حوزه فعالیت و اقدامات شرکت‌های ایرانی در حوزه فناوری‌های توانبخشی به نسبت سالیان قبل در جایگاه بهتری است ولی متاسفانه هنوز کافی نیست و امروزه در ایران تعداد محدودی از شرکت‌های تولید کننده تجهیزات گفتاردرمانی را داریم که امیداست با برنامه ریزی، حمایت دولت و فراهم سازی زیر ساختها، این تعداد بیشتر شود.

ارائه آموزش نوآوری ، طرح مسئله و خلاقیت

وی بیان کرد: یکی از حلقه‌های گمشده در امر فناوری، توجه ویژه به دانشجویان است و اگر آموزش در دانشگاه‌ها در گام‌های ابتدایی، با هدف نوآوری ، طرح مسئله و خلاقیت ایجاد شود و سپس این موارد را با زیر ساخت‌های مناسب رشد داده شود و در نهایت به صنعت مرتبط شود، شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مرجع مهم رشته های توانبخشی

سید کلاته افزود: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی یکی از مراجع مهم رشته‌های توانبخشی است و برگزاری دومین رویداد جشنواره فناوری‌های توانبخشی و تشکیل دبیرخانه دائمی این جشنواره می‌تواند نقش بسزایی در رشد فرهنگ نوآوری داشته باشد و این دانشگاه با تشکیل کمیته خلاقیت و تعامل بیش از پیش با  انجمن‌های علمی نیز می‌تواند نقش بسزایی در عرصه فناوری‌های توانبخشی ایفا کند.

وی گفت: امیدواریم دومین جشنواره فناوری‌های توانبخشی با خروجی عملی بر طرح های ارائه شده زمینه ساز ورود فناوران به صنعت و بازار شود و بتوانیم از استعدادهای کشور جهت ارتقای سطح خدمات توانبخشی استفاده کنیم.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول