اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ۲۰ هزار مدرسه

معاون اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ۲۰ هزار مدرسه خبر داد.

برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ۲۰ هزار مدرسه

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمدرضا عرب‌پور معاون سازماندهی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان امروز ۸ بهمن در نشست خبری که در ساختمان مرکزی این اتحادیه برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب ۱۲ سال است که در دهه فجر در سطح مدارس متوسطه دوره اول و دوم برگزار می‌شود و به دنبال روایت دیروز، امروز و فردای انقلاب توسط دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه امسال به دنبال روایت دوگانه استعمار و استقلال توسط دانش‌آموزان هستیم، حمایت محتوایی از آنها داریم و در فضای مدرسه شروع به روایت می‌کنند، گفت: دانش‌آموزان به این موضوع اشاره می‌کنند که در زمان پهلوی اگرچه مستعمره نبودیم اما تحت سلطه استعمار بودیم و کتاب «چاپید شاه» به عنوان منبع استفاده می‌شود؛ دانش‌آموزان باید بدانند در زمان پهلوی تمامیت ارضی ما حفظ نشد و مشکلات اقتصادی مختلفی داشتیم.

* برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی ویژه دانش‌آموزان

عرب‌پور با بیان اینکه در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی، چالش‌های انقلاب اسلامی مطرح و توسط نوجوانان راهکار ارائه می‌شود، افزود: سرفصل‌های چالش‌ها را برای بیان در کرسی‌های آزاداندیشی به مدارس ارائه می‌دهیم و دانش‌آموزان در قالب بوم مدرسه خود دغدغه‌ها را بیان می‌کنند و با هماهنگی مربیان، به موضوعی می‌رسند که دغدغه اصلی مدرسه و منطقه باشد.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم از اساتید توانمند در این حوزه برای پاسخگویی به شبهات بهره ببریم؛ مدل کرسی‌های آزاد اندیشی کاملا متفاوت با دانشگاه است چون فضای ذهنی دانش‌آموز با غلبه احساسات است و باید محتوای قابل لمس به او ارائه دهیم بنابراین نیازمند مربیانی هستیم که موضوع را برای آنها قابل لمس کنند.

* نقش دانش‌آموزان در نظم جدیدجهانی

معاون اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با تأکید بر اینکه در حوزه استعمار نو و فرانو نیز بحث‌هایی برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود تا بدانند استعمار چگونه می‌خواهد افکار را مدیریت کند، گفت: در بخش فردای نو، نقش دانش‌آموزان در نظم جدیدجهانی مطرح می‌شود و دانش‌آموزان درباره نظم جدید جهانی صحبت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب، از دانش‌آموزان مدرسه خواسته می‌شود از حالت انفعال به فعال در آمده و نقش خود را در نظم جدید جهانی پیدا کنند، گفت: افول آمریکا یکی از سنجه‌های نظم جدید جهانی است و به موضوع طوفان الاقصی به صورت ویژه اشاره کرده‌ایم.

* ۳ پرسش از دانش‌آموزان درباره انتخابات

عرب‌پور بیان کرد: دانش‌آموزان در حوزه انتخابات مجلس در ۱۱ اسفند اگر چه حق رأی ندارند اما به عنوان فعال اجتماعی، ایده خود را ارائه می‌دهند.

وی افزود: در نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب، صندوق رأی مشابه انتخابات وجود دارد و از دانش‌آموزان ۳ سوال پرسیده می‌شود؛ اگر در سن انتخابات بودند در انتخابات شرکت می‌کردند یا خیر؟ انتخابات را اثرگذار می‌دانند یا خیر؟ چطور می‌توانند در آینده کشور اثرگذار باشند؟ و پاسخ به این سؤالات جمع‌آوری می‌شود.

*‌ ۲۰۰ هزار راوی انقلاب در نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب

معاون اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ۲۰ هزار مدرسه توسط ۲۰۰ هزار راوی انقلاب که از بین دانش‌آموزان هستند، برگزار می‌شود و دیروز، امروز و فردای انقلاب را برای سایر دانش‌آموزان روایت می‌کنند؛ همچنین جشن‌های شعبانیه نیز جزو برنامه‌های جانبی است.

وی افزود: دو سال است سعی کردیم، نمایشگاه مدرسه انقلاب را به سمت روایت اثرگذار سوق دهیم و از ابزار هنر و بازی استفاده کنیم بنابراین محتواهایی را در قالب تئاتر و بازی به دانش‌آموزان پیشنهاد دادیم.

* نمایشگاه مدرسه انقلاب در مدارس متوسطه 

عرب‌پور درباره انتخاب مدارس برای برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب گفت: بیش از نیمی از مدارس متوسطه درگیر برگزاری نمایشگاه هستند و به دو صورت شناسایی می‌شوند؛ مدارسی که اتحادیه در آنها حضور دارد و نمایشگاه توسط آنها در مدرسه برگزار می‌شود و بستر دوم مدیران مدارس هستند که در سامانه سیدا علاقه‌مندی خود را برای ایجاد نمایشگاه مدرسه انقلاب اعلام می‌کنند؛ در این شرایط محتوا را در اختیار آنها قرار می‌دهیم و دانش‌آموزان مدرسه را به شبکه خود وصل می‌کنیم همچنین سه مدل مخاطب شامل، دانش‌آموزان مدرسه، والدین و کادر مدارس را داریم.

وی بیان کرد: نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با حداقلی‌ترین هزینه می‌تواند آماده شود و مدارس روستایی و عشایری با کمترین امکانات این نمایشگاه را آماده کرده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول