اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اخطارهای آتش نشانی جنبه تشریفاتی پیدا کرده است

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران به حریق بیمارستان گاندی اشاره کرد و گفت: اخطارهای آتش نشانی جنبه تشریفاتی و اداری پیدا کرده و لازم است که شهرداری نسبت به ثبت شکایت از ساختمان‌های ناایمن در قوه قضائیه اقدام کند.

اخطارهای آتش نشانی جنبه تشریفاتی پیدا کرده است

به گزارش خبرنگار فارس، نرجس سلیمانی در جلسه امروز یک شنبه 8 بهمن  1402  شورای شهر تهران با بیان اینکه باید مشارکت مرکز حقوقی شهرداری برای انعقاد قراردادهای مالی تقویت شود، گفت: یک رکن اساسی برای رشد نهادهای عمومی، وجه حقوقی و التزام بخشی به قراردادهای آن نهاد است و شهرداری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گفته سلیمانی، توجه به مباحث حقوقی در تنظیم قرارداد هرگونه سند و ورود به هر شکل از همکاری برون سازمانی و درون سازمانی، می تواند تمام مدیران را متوجه جزای حقوقی کند و التزام بخشی حقوقی در بلند مدت می تواند باعث حل و فصل مشکلات حقوقی شود.

اخطارهای آتش نشانی جنبه تشریفاتی پیدا کرده است

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران به حریق بیمارستان گاندی اشاره کرد و گفت:  اخطارهای آتش نشانی جنبه تشریفاتی و اداری پیدا کرده و لازم است که شهرداری نسبت به ثبت شکایت از ساختمان‌های ناایمن در قوه قضائیه اقدام کند.

وی در خصوص جزییات حریق بیمارستان گاندی گفت: نکته ای که وجود دارد اینکه استفاده از نمای کامپوزیت که اشتعال زا است، به آتش سوزی دامن زده بود و لازم است در مورد عدم استفاده از این نوع نما چاره اندیشی شود.

نجفی با اشاره به ساختمان های ناایمن شهر گفت: در بررسی های سازمان آتش نشانی این ساختمانها دارای نواقص هستند؛ اما کاری برای رفع آنها نشده است،البته ۱۲۹ ساختمان پرخطر شناسایی شده که با پیگیری ها، تعداد این ساختمانها به ۷۵ مورد کاهش یافته است، اما در این بین برخی از ساختمانها به دلیل ضریب ناایمنی کمتر، در بین ساختمانهای ناایمن نبودند و آتش نشانی به آنها اخطاریه داده است که یکی از همان ساختمانها بیمارستان گاندی بود.

به گفته عضو شورای شهر تهران، پردیس تئاتر شهرزاد که برای بخش خصوصی است، فاقد برخی از استاندارهای ایمنی بود و اخطار کتبی هم دریافت کرده است و یکی دیگر از ساختمان‌های دیگر نیز درمانگاه منطقه ۶ است که وضعیت مشابه دارد و آتش نشانی اعلام کرده ساختمان ناایمن است.

نجفی گفت: سوال این است که اگر خدایی ناکرده حادثه به گونه ای باشد که جان شهروندان گرفته شود چه جوابی دارید؟ البته من با جلوگیری از فعالیت و پلمب به دلیل مسائل اقتصادی مخالف هستم اما جان شهروندان مهم است و باید اقدامات جدی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: از شهرداری می خواهیم در هماهنگی با دولت اقدامات موثری در راستای رفع خطر اینگونه ساختمانها انجام دهند؛ متأسفانه شهرداری نسبت به اقدام قضایی و ثبت شکایت اقدامی نمی کند.

لزوم توجه به سکونت‌گاه‌های مجاور پروژه بزرگراهی «شهید شوشتری»

در ادامه جلسه ، زهرا شمس‌احسان در تذکر پیش از دستور  با تأکید بر ضرورت توجه به دغدغه‌های زیست‌پذیری سکونت‌گاه‌های مجاور پروژه بزرگراهی «شهید شوشتری» گفت: عملیات اجرایی پروژه شهید شوشتری از اوایل دهه ۹۰ آغاز شده و پس از چند سال بلاتکلیفی، خوشبختانه در دوره حاضر مدیریت شهری با جدیت در حال پیگیری است و  بنابر ملاحظاتی از قبیل افزایش عرض معبر، مسائل ایمنی، فنی، مسائل اکولوژیکی و تناسب کاربری‌های مجاور تغییراتی اعم از محتوایی و فرایندی در آن صورت گرفته است. 

وی بیان کرد: شکی نیست که این بزرگراه در صورت تکمیل می تواند به عنوان یکی از کمربندهای جنوبی و شرقی تهران، بار ترافیکی بزرگراه بسیج و مناطق ۱۳، ۱۴ و ۱۵ تهران را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

عضو شورای شهر تهران گفت: نظر به مراجعه مکرر شهروندان و بازدید میدانی صورت گرفته در روزهای اخیر، مشخص شد که کنار گذر در حال احداث بزرگراه شهید شوشتری در مجاورت محله مسعودیه منطقه ۱۵ تقاطع انتهای خیابان شهید فراهانی به علت اجرای این پروژه، حجم بالایی از جابجایی و تخریب درختان را داشته است. همچنین علاوه بر آن، خیابان فلسطین تپه که در جوار شرقی این بزرگراهاست با چالش قطع شدن تنها دسترسی محلی برای حدود ۳۰۰ خانوار از محدوده همجوار مسعودیه رو به رو خواهد شد به طوری که شهروندان در این زمینه نگرانی‌هایی دارند. 

شمس‌احسان گفت: با توجه به ضرورت رسیدگی به وضعیت چالش‌های محیط زیستی و دسترسی‌های فرعی در مجاورت کنار گذر احداثی این بزرگراه، زیست پذیری شهروندان و لزوم اطلاع رسانی و شفافیت درباره این پروژه مهم، از شهردار تهران انتظار دارم تمهیدات لازم را انجام دهد و گزارش مربوطه را به صورت مستند در صحن شورای شهر تهران ارائه کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول