اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

پرداخت ۵۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در خراسان‌شمالی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان‌شمالی گفت: در مدت فعالیت دولت سیزدهم با هدف ایجاد اشتغال، ۵۱ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به بیش از ۷ هزار و ۳۸۶ طرح در خراسان‌شمالی پرداخت شده است.

پرداخت ۵۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز علی فیروزه، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان‌شمالی در حاشیه جلسه اشتغال استان اظهارکرد: در مدت فعالیت دولت سیزدهم با هدف ایجاد اشتغال، ۵۱ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به بیش از ۷ هزار و ۳۸۶ طرح در خراسان‌شمالی پرداخت شده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ برای ۱ هزار و ۶۰ طرح پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان‌شمالی با اشاره‌به اهمیت رونق مشاغل خرد و خانگی در ایجاد اشتغال به‌عنوان یکی از ارکان مهم شکوفایی اقتصاد خانواده‌ها، افزود: در زمینه تسهیلات مشاغل خرد و خانگی طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیش از ۹۷۵ میلیارد ریال به یک‌هزار و ۵۸۷ طرح پرداخت شده که این میزان در سال ۱۴۰۲ مبلغ یک‌هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال برای یک‌هزار و ۴۷۴ طرح بوده است.

وی عنوان کرد: از محل اعتبارات مربوط به مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به استان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ۶۰ طرح اقتصادی پرداخت شده و پرداخت از منابع مذکور همچنان ادامه دارد. 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان‌شمالی گفت: در زمینه تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان اختصاص یافته که طرح‌های مشمول به بانک‌ها معرفی و تاکنون ۷۷۰ میلیارد ریال برای ۹۵ طرح نیز پرداخت شده است.

فیروزه بیان داشت: تسهیلات حوزه جزء ۴ تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ میزان ۹ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال برای استان تخصیص یافته که ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳ هزار و ۱۱۰ طرح پرداخت شده است.

وی در خصوص ابلاغ اعتبارات سال مالی جاری در قالب تبصره ۱۸ جزء ۳ نیز یادآور شد: تسهیلات تبصره ۱۸ جزء ۳ در سال ۱۴۰۲ در استان ۱۰ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال است که فرایند معرفی به بانک و پرداخت از طریق سامانه جامع اشتغال در حال انجام است.

فیروزه تاکید کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم توجه به احیا واحدهای تولیدی راکد و مشکل‌دار است که این مهم برای ۳۹ طرح در قالب نهضت احیا از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و با عاملیت صندوق کارآفرینی امید در حال انجام است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول