اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آیت الله کعبی: حضرت زینب پرچمدار جهاد تبیین است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت زینب پرچمدار جهاد تبیین و مبارزه با ظلم است که کاروان آزادگی، کاروان عزت و سرافرازی را از کربلا تا مدینه به پیش برد.

آیت الله کعبی: حضرت زینب پرچمدار جهاد تبیین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مراسم سوگواری وفات حضرت زینب کبری(س) اظهار کرد: در جامعه اسلامی وحدت واجب و بر محوریت ولایت است.

وی با بیان اینکه ایمان یعنی بندگی و ارتباط با خدا و غفلت نکردن از او، عنوان کرد: یک بعد ایمان، ایمان شبکه‌ای و فراگیر و دست جمعی است.

کعبی افزود: ایمان شبکه‌ای سه ضلع که شامل پیروی از خط فرمان ولایت، اخوت و برادری و جهاد فی سبیل الله می‌شود؛ ایمان شبکه‌ای یعنی تعاون، تقسیم کار و توزیع نقش و انجام واجبات کفایی با محوریت ولایت و خط فرمان رهبر.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: همه ما برادریم و از قبیله توحید هستیم که رهبران این قبیله محمد و آل محمد است؛ نگاه قبیله‌ای ، قومیتی، محفلی، حزبی و فرقه‌ای مخالف نگاه برادری دینی است.

وی با بیان اینکه در جهاد فی سبیل الله حداقل چهار عنصر وجود دارد، افزود: عنصر اول تبدیل ضعف به قدرت و تهدید به فرصت است؛ عنصر دوم حاضر شدن با اخلاص در میدان برای توحید و حیات طبیه و عنصر سوم دشمن شناسی و مقابله با دشمن است؛ عنصر چهارم نیز حرکت و پویایی و عزم و اراده و روحیه انقلابی تحت خط فرمان ولی شرعی است.

وی اظهار کرد: ملت ایران با اتحاد، انسجام و پیروی از نقشه راه انبیا و رهبران الهی و بر اساس الگوی غدیر، نهضت عاشورا، جهاد زینبی و فرهنگ انتظار، ۴۵ سال است که پرچم جهاد فی سبیل الله را برافراشته است و در این مدت ما قوی تر شده ایم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: هر امتی که در خط فرمان ولی شرعی و در خط فرمان محمد و ال محمد باشد و در جبهه مقاومت حاضر باشد، رستگار می‌شود.

کعبی با تاکید بر اینکه شخصیت حضرت زینب صرفا ام المصایب و کوه غم نیست، عنوان کرد: ایشان قله ایمان و اقتدار و ولایتمداری و الهام بخشی و امیدافرینی و حضور در میدان است و زنی بود که در عصر عاشورا مدیریت بحران را به دست گرفت و ضعف را به قوت تبدیل و دشمنان اسلام را در کاخ اموی مفتضح کرد.

وی افزود: حضرت زینب پرچمدار جهاد تبیین و مبارزه با ظلم است که کاروان آزادگی، کاروان عزت و سرافرازی را از کربلا تا مدینه به پیش برد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول