اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آقاتهرانی: فرهنگ کاملاً قانون پذیر است

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش فرهنگ در جامعه گفت: خیلی‌ها می‌گویند فرهنگ قانون بردار نیست اما این یک باور غلط است، فرهنگ‌سازی در آینده اثر خود را نشان می‌دهد؛ فرهنگ کاملاً قانون پذیر است، پس در مورد فرهنگ نیاز است اقدامات خاص و ویژه صورت گیرد.

آقاتهرانی: فرهنگ کاملاً قانون پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی آقاتهرانی جمعه‌شب (6بهمن) در جمع دانشجویان معتکف در دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: سه روز اعتکاف فرصتی است تا روی خودمان کارکنیم و به یک خودباوری و یقین قلبی برسیم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به‌یقین باید محاسبه و دقت نظر داشته باشیم، نباید به امید دیگری بنشینیم باید خودمان خودِ واقعی‌مان را پیدا کنیم؛ اول باید نگاه کنیم که برای فردای خود چه عملی داریم و در مرحله بعد باید تقوا داشته باشیم تا به خودشناسی برسیم و تک‌به‌تک رفتارها و اعمالمان را مورد برسی قرار دهیم تا به نقاط ضعف و قوت خود برسیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه امروزه بزرگ‌ترین مشکل همه ما این است که خودمان را نمی‌شناسیم، برخی نمایندگان مجلس قول می‌دهند ولی عمل نمی‌کنند چراکه به خودشناسی نرسیده‌اند‌ و شناخت کافی از خودشان ندارند.

آقاتهرانی خاطرنشان‌ کرد: مسئولین ما و نمایندگان مجلس باید این دقت را داشته باشند که اگر حرفی می‌زنند ۴ سال بیشتر زمان برای اجرای وعده خود ندارند، باید هر حرفی که می‌زنند پای حرف خود بایستند.

وی ضمن اشاره به وظایف مجلس بیان کرد: مجلس دو وظیفه و اصل مهم دارد، قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن؛ ما باید در این چهار سال بر اساس همین دو اصل پیش برویم یعنی در اصل قانون‌گذاری چند تا قانون وضع کنیم؟ و در اصل نظارت بر چه قوانینی نظارت کنیم؟ تا بتوانیم پای حرفی که به مردم می‌زنیم بمانیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش فرهنگ در جامعه گفت: خیلی‌ها می‌گویند فرهنگ قانون بردار نیست اما این یک باور غلط است، فرهنگ‌سازی در آینده اثر خود را نشان می‌دهد؛ فرهنگ کاملاً قانون پذیر است، پس در مورد فرهنگ نیاز است اقدامات خاص و ویژه صورت گیرد.

وی با اشاره به بحث جوانی جمعیت و تسهیل در امر ازدواج جوانان بیان کرد: یکی از اقدامات خاص مجلس در چهار سال اخیر توجه به امر ازدواج آسان و جوانی جمعیت بود، این اقدام مهم همچنان باید موردحمایت و بررسی قرار گیرد زیرا در آینده کشور بسیار تأثیرگذار است.

آقاتهرانی بابیان این‌که مجلس حق نظارت بر فعالیت تمامی ارگان‌ها را دارد، گفت: کار مهمی که در تهران انجام دادیم این بود که تهران ۳۰ منطقه با ۳۰ مسجد جامع دارد، بنابراین ما چهار نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با مسئولین این مساجد هماهنگ کردیم که اگر مسئولی در تاریخ خاصی به مسجد می‌آید با فرماندار آن منطقه هماهنگ کنیم تا از شهرداری، مسئول بهداشت و درمان، فراجا و...، دعوت کنند تا آنان هم در مسجد حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این برنامه، بستری فراهم می‌شود که مردم بتوانند یکی‌یکی مشکلات را عنوان کنند تا راه‌حل آن نیز بررسی شود؛ البته امیدوارم در این دوره این طرح در قم و دیگر شهرها نیز اجرا شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص مدیریت فضای مجازی اظهار داشت: اقدام مهم بعدی بحث مدیریت فضای مجازی است که خوشبختانه همه‌چیز آن طرح‌شده و منتظر امضا از سمت مجلس است.

وی ادامه داد: بحث بعدی موضوع عفاف و حجاب است که قانون آن نوشته شده که ۷۱ ماده دارد و دو بار به شورا رفته و برگشته و اصلاحات آخر صورت گرفته ولی یک مشکل دارد آن هم هفتاد و پنجی شدن است. یعنی طرحی که نوشته شده است نباید بار مالی برای دولت داشته باشد و اگر بار مالی داشت دولت باید آن را بپردازد که بنده این موضوع را به رئیس‌جمهور رسانده و ایشان قبول هزینه کرده است و به‌زودی اجرا می‌شود.

آقاتهرانی بابیان این‌که مجلس امروز با مجلس گذشته فرق دارد، افزود: ما در مجلس سه طرح ۸۵ داشتیم یعنی طرحی که برای آن در مجلس از نماینده‌ها رأی می‌گیریم و کمیسیون تخصصی برای آن برپا می‌شود و این خیلی خوب است.

وی در خصوص طرح شفافیت آرا بیان کرد: طرح شفافیت آرا بر این اصل بود که عده‌ای از نمایندگان مجلس به‌ویژه نمایندگان تهران به مردم وعده شفافیت آرا در مجلس را داده‌اند؛ در کنار این طرح مال و سرمایه نماینده نیز باید مشخص شود و در سایت گذاشته شود برای مثال اگر نماینده‌ای در ابتدای کارش ۲ میلیارد تومان سرمایه دارد، اگر بعد از این دوره چهارساله ۸۲ میلیارد سرمایه داشت باید پاسخگوی آن ۸۰ میلیارد باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث بعدی موضوع مدیریت پسماندهای شهری است. این امر نیازمند مدیریت جدی است و شهرداری باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد، شهرداری حتی می‌تواند از این طریق کسب درآمد داشته باشد که متأسفانه اجرا نشد، این امر مربوط به کمیسیون اجتماعی مجلس است.

وی با اشاره به موضوع جهاد تبیین گفت: بودجه موردنیاز جهاد تبیین تعیین‌شده‌ است و با موافقت رهبر انقلاب، به مرحله اجرا رسیده است زیرا جهاد تبیین امروزه امری مهم و اساسی است.

آقا تهرانی خاطرنشان کرد: امروز جبهه ما جبهه گفتمان است نه توهین و تخریب، ما حق نداریم حتی به کسانی هم که قبول نداریم توهین کنیم، چراکه توهین و تخریب برای افرادی است که منطق ندارند، در همین راستا رئیس‌جمهور برای اولین بار همه احزاب را دورهم جمع کرد که کار ارزشمند و مبارکی بود؛ در این جلسه بدون هیچ توهین و تخریبی همه مخالفت‌ها و موافقت‌ها اعلام و موردبررسی قرار گرفت.

پایان پیام/۷۸۰۴۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول