اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

عمارت تاریخی «سپهدار قزوین» برای ۱۰ سال گالری نمایش آثار هنرمندان شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از اختصاص عمارت تاریخی «سپهدار قزوین» برای استفاده نمایشگاهی و برپایی گالری آثار هنرمندان خبر داد.

عمارت تاریخی «سپهدار قزوین» برای ۱۰ سال گالری نمایش آثار هنرمندان شد

حسین براتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، از اختصاص عمارت تاریخی «سپهدار قزوین» برای استفاده نمایشگاهی و برپایی گالری آثار هنرمندان خبر داد و اظهار کرد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با مساعدت و دستور استاندار قزوین در خصوص توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی استان قزوین، موضوعی مطرح شد که مورد تصویب و موافقت قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته، عمارت تاریخی سپهدار قزوین که متعلق به سازمان جهاد کشاورزی است به منظور استفاده نمایشگاهی و با هدف تقویت حوزه فرهنگ و هنر استان و برپایی گالری هنری، به مدت ۱۰ سال در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: برای عملیاتی سازی این اقدام، در جلسه مذکور عنوان شد تا این موضوع در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار بگیرد و آماده بهره‌برداری شود، لذا در حال انجام هماهنگی های لازم برای اجرایی سازی این اتفاق هستیم تا در اسرع زمان این فضای مناسب به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان اضافه شود تا در جهت استفاده نمایشگاهی و برپایی گالری هنرمندان استان مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وجود مضایق جدی در بخش فضاهای فرهنگی و هنری قزوین

براتی اذعان کرد: یکی از مضایق جدی موجود در حوزه فرهنگی و هنری سطح استان، کمبود فضاهای فرهنگی مناسب است و ضرورت دارد در این خصوص تدابیر لازم صورت بگیرد تا شاهد رشد کمی و کیفی زیرساخت های فرهنگی و هنری استان باشیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: استاندار قزوین در راستای هم افزایی دستگاه‌های اجرایی استان بر استفاده از ظرفیت‌های موجود تاکید دارند تا بتوان نواقص کنونی در بخش‌های مختلف را برطرف کرد.

وی ادامه داد: با همین نگاه و رویکرد ساختمان تاریخی سپهدار قزوین در اختیار حوزه فرهنگ و هنر استان قرار گرفت تا برطرف کننده بخشی از نواقص و کسری‌های موجود در این حوزه باشد.

ارتقاء کمی و کیفی فضاهای فرهنگی از مطالبات جدی هنرمندان قزوینی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: یکی از مطالبات جدی فعالان و هنرمندان حوزه فرهنگی و هنری استان بحث ارتقاء کمی و کیفی فضاهای فرهنگی استان است که باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نسبت به پاسخگویی به این مطالبه، حساسیت و توجه نشان دهد.

براتی در پایان گفت: خوشبختانه با مساعدت استاندار قزوین این اقدام مبارک برای اهالی فرهنگ و هنر استان شکل گرفت و امیدواریم با فضایی که در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت، رشد کمی و کیفی فرهنگی و هنری استان را شاهد باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول