اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مشارکت ۱۶۰۰ دانش‌آموز در اعتکاف تشکل‌های دانش‌آموزی قوچان

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه قوچان از برگزاری دومین اعتکاف عملیات مشترک تشکل‌های دانش‌آموزی این شهرستان به همت گروه‌های جهادی و با مشارکت بیش از یک هزار و ۶۰۰ دانش‌آموزی در ۱۲ مسجد خبر داد.

مشارکت ۱۶۰۰ دانش‌آموز در اعتکاف تشکل‌های دانش‌آموزی قوچان

شهرام حسن‌آبادی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به برگزاری نوزدهمین اعتکاف دانش‌آموزی در این شهرستان، اظهار کرد: هم‌زمان با ایام البیض ثبت‌نام از ۲ هزار و ۱۶۸ دانش‌آموز برای حضور در دومین اعتکاف عملیات مشترک تشکل‌های دانش‌آموزی انجام شد که از این تعداد بیش از یک هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در ۱۲ مسجد معتکف شدند.

وی تصریح کرد: نقش اصلی این عملیات بر عهده مربیان و دانش‌آموزان تشکل‌های دانش‌آموزی همچون انجمن‌های اسلامی، واحدهای بسیج دانش‌آموزی، کانون‌های جمعیت هلال‌احمر و شوراهای دانش‌آموزی مدارس بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه قوچان با تأکید بر اینکه گروه‌های جهادی بسیج سازندگی به‌عنوان حلقه‌های میانی و پای‌کار آورنده مردم و حاکمیت در احیا و گسترش سنت حسنه اعتکاف نقش بسزایی داشتند، افزود: علاوه بر مباحث و موضوعات متداول در مراسم اعتکاف، موضوعات تربیتی، مذهبی، خودسازی و خودشناسی و... نیز توسط روحانیون جوان و اساتید برای دانش‌آموزان دختر و پسر بازگو شد.

حسن‌آبادی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان دختر در هفت مسجد و پسران در پنج مسجد به‌صورت اختصاصی معتکف شده بودند، بیان کرد: ۵۸ درصد معتکفان دانش‌آموزی سال جاری دختران و ۴۲ درصد را پسران تشکیل داده بودند.

پایان پیام/۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول